نمایش فیلم های منتخب ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز همزمان با سراسر کشور در استان یزد آغاز شد و موضوع محوری آن اقتصاد سبز با تمرکز بر گردشگری پایدار، شهر و حمل و نقل پایدار و انرژی‎های پاک است.
کد خبر: ۴۹۲۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱ 11 September 2017
هدف از برگزاری جشنواره فیلم سبز، فرهنگسازی و ارتقای آگاهی مردم و مسئولان در حوزه حفظ و توسعه محیط زیست؛ ایجاد زمینه ارتباط هنرمندان و مردم با موضوع حفظ محیط زیست و ترویج و ارتقای سطح کیفی محصول فرهنگی هنری و سینمایی در حوزه محیط زیست است.
مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان یزد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: افزون بر 200 فیلم در زمینه زیست محیطی به مدت یک هفته در شهرستان های یزد، تفت، ابرکوه، مهریز و اردکان نمایش داده می شود.
سیدحسین سادات موسوی با بیان اینکه فیلم های منتخب جشنواره در 2 نوبت صبح و عصر برای مخاطبان نمایش داده می شود ،تاکید کرد: محل نمایس این فیلم ها در یزد اداره کل حفاظت محیط زیست استان ، تفت، سینما دیدار، اردکان، فرهنگسرای آیت الله خاتمی و در ابرکوه و مهریز هم سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این 2 شهرستان تعیین شد.
سادات موسوی با بیان اینکه تماشای فیلم های جشنواره رایگان است، اظهار کرد: در این جشنواره مفاهیم و مسایل زیست محیطی با استفاده از ابزار سینما و هنر به جامعه منتقل می شود.
جشنواره فیلم سبز در سال 1377 با شعار « تنها یک زمین داریم، حفظش کنیم» آغاز شد.
دور دوم جشنواره سال 1379 با شعار « محیط زیست در آیینه گفتگوی تمدن ها»، دور سوم در سال 1381 با شعار « انسان محور توسعه پایدار» و دور چهارم در سال 1384 با شعار « آموزش برای توسعه پایدار» برگزار شد.
پنجمین دوره جشنواره با شعار « نگاه دار و محوریت بحران آب» بعد از وقفه 11 ساله در اردیبهشت 95 برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار