عضو کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران با بیان اینکه در شرایط فعلی که تأمین نقدینگی یکی از مشکلات بنگاه‌های داخلی کشور است، از اعلام آمادگی شرکت تأمین سرمایه امین برای حضور در بازار سلامت خبر داد.
کد خبر: ۴۹۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷ 13 September 2017
به گزارش تابناک : عضو کمیسیون سلامت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران از اعلام آمادگی شرکت تأمین سرمایه امین برای حضور در بازار سلامت خبر داد و گفت: در شرایط فعلی که تأمین نقدینگی یکی از مشکلات بنگاه‌های داخلی کشور است، شرکت تأمین سرمایه امین فصل جدیدی برای مشارکت با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در موضوع سلامت گشوده و با راه‌اندازی مرکز راهکارهای سلامت، به کمک فعالان حوزه دارو و سلامت کشور خواهد شتافت.

 محسن بهرامی ارض اقدس با اشاره به اینکه حوزه سلامت در دولت دوازدهم از جهات گوناگونی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: هدف اصلی افتتاح مرکز راهکارهای سلامت، ارائه خدمات مالی و در نهایت کاهش مشکلات مالی و هزینه‌های درمان در کشور و اعتبار بخشیدن به دفترچه‌های بیمه است.

عضو هیأت‌امنای ارزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گردشگری سلامت را یکی دیگر از ظرفیت‌های حوزه سلامت کشور دانست و گفت: در حوزه سلامت در کشور ما، خدمات مناسبی به ویژه در بخش عمل‌های جراحی ارائه می‌شود و به دلیل برخورداری از سطح بالای هتلینگ بیمارستانی و نیز تخصص پزشکان داخلی، این امکان وجود دارد که به سرمایه‌گذاری و تأمین مالی پروژه‌ها، کشور ما به محور توریسم سلامت در منطقه تبدیل شود. 

رئیس هیأت‌مدیره شرکت تأمین سرمایه امین افزود: اساسا تأمین سرمایه اقدامی شبه بانکی است. در حوزه‌هایی که شاید بانک‌ها کمتر علاقه به حضور داشته باشند، تأمین سرمایه ب‌ طور عام و تأمین سرمایه امین به طور خاص که جزو اولین‌های بازار سرمایه در کشور است، می‌تواند پیشگام باشد.

بهرامی ادامه داد: ما پرچمدار شرکت‌های تأمین سرمایه بوده و به لحاظ رنکینگ و نیز میزان سرمایه جزو برترین‌ها هستیم و به جرأت می‌توان گفت از نظر هدایت و رهبری بازار سرمایه نیز این جایگاه را داریم که برای ورود به این عرصه، خط‌شکنی کنیم و به نوعی چراغ سبز به دیگر شرکت‌های تأمین سرمایه نشان دهیم تا این مسیر را با ما طی کنند و اطمینان داشته باشند که اقدام آنها توأم با سود خواهد بود.

وی ایجاد هم‌افزایی در فعالیت کارخانجات و شرکت‌های تولیدی در حوزه سلامت را از دیگر مزایا و برنامه‌های مرکز راهکارهای سلامت برشمرد و گفت: فعالیت در قالب این مرکز این امکان را میسر می‌کند که تولیدات شرکت‌های داخلی و خارجی از تأمین دارو گرفته تا تجهیزات و نیز فعالیت‌های وارداتی، سرمایه‌گذاری و غیره نظام‌مند شده و ایجاد هم‌افزایی شود. این فعالیت به ویژه برای شرکت‌های مقیاس کوچک، فرصت برابری را ایجاد می‌کند. 

عضو هیأت‌امنای ارزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ارائه خدمات سلامت، بار مالی هنگفتی را بر دوش دولت نهاده است، تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از مراکز درمانی و دارویی کشور تا سطح داروخانه‌ها مطالبات زیادی از بخش سلامت و از سازمان‌های بیمه‌گر دارند و انباشته شدن این مطالبات، به نوبه خود این سازمان‌ها را نیز درگیر مشکلات مالی کرده است.

بهرامی با تاکید براینکه دولت به‌تنهایی قادر نیست بار سنگین سلامت مردم را به دوش کشد، افزود: خدماتی مانند جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و کمک به تأمین مالی در حوزه سلامت که توسط شرکت تأمین سرمایه امین ارائه می شود، می‌تواند به حل این مسائل و مشکلات کمک کند.

وی از انتشار « گزارش تحلیلی بازار و صنعت دارویی ایران» توسط شرکت امین خبر داد و گفت:‌ زنجیره سلامت کشور را ارقام چند هزار میلیارد تومانی تشکیل می‌دهد و بازاری با چنین وسعت، نیازمند مجموعه اطلاعتی شفاف است.

بهرامی تصریح کرد: اطلاعاتی که در این کتاب بر اساس بیش از 100 گزارش نهادهای بین‌المللی درباره بازار داروی ایران جمع‌آوری شده، بستر مناسبی را ایجاد می‌کند تا نگاه برون‌نگر که در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز وجود دارد، تحقق یابد.






منبع : اکوتیتر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار