در تنگنای مالی شهرداری اردبیل
رئیس شورای شهر اردبیل اعلام کرد که به دلیل مستهلک بودن خودروهای در اختیار شورای چهارم، خودروهای جدید برای اعضا خریداری می شود.
کد خبر: ۴۹۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ 21 September 2017
به گزارش تابناک اردبیل، علیرضا پوستی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار داشت: در روزهای اخیر حاشیه‌سازی بسیاری در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی با عنوان خرید خودرو جدید برای اعضای شورای شهر اردبیل ایجاد شده است.

رئیس شورای شهر اردبیل افزود: خودرو برای اعضای شورای شهر اردبیل در تمامی دوره‌ها واگذار شده و این موضوع جدیدی نیست که متاسفانه حاشیه‌های زیادی در این رابطه به وجود آمده که نیازی به این همه جوسازی نیست.

پوستی تصریح کرد: خودروهای قبلی که اعضای شورای شهر سابق استفاده می‌کردند در حال‌حاضر ایرادات فنی دارند و هزینه‌های نگهداری و تعمیر این خودروها بسیار گزاف است.

وی بیان کرد: خودروهای قبلی اعضای شورای سابق شهر اردبیل توسط شهرداری به صورت مزایده به فروش رسیده و خودروهای جدید جایگزین آنها خواهد شد.

به گزارش تابناک اردبیل با احتساب یازده عضو شورای شهر اردبیل می توان پیش بینی کرد که به تعداد اعضا، خودروهای جدید برای آنان خریداری خواهد شد.
 

از طرفی با توجه به آيين نامه نحوه پرداخت حق جلسه و مزايا به اعضاي شوراهاي اسلامي و زمان موظفی اعضای شورا برای حضور در جلسات به طور میانگین 50 ساعت در ماه ،احتساب انجام سفرهای درون شهری برای نظارت های قانونی و نیز ماموریت ها، جلسات مختلف کاری در خارج ساختمان شورا با درنظر گرفتن کل مساحت حوزه انتخابیه شهر اردبیل، استهلاک خودرو در طول 4 سال با قواعد کارشناسی فنی چندان سازگار نیست مگر این که با فرض پذیرش ادعای مستهلک شدن خودروها و اثبات آن، اصل امانتداری اعضای شورای قبلی در خصوص خودروها با  تردید و علامت سئوال مواجه می شود.

پژو پارس با قیمت حدود 40 میلیون تومان، گزینه انتخابی اغلب دستگاههای اداری برای خرید خودرو خدمت است که با این حساب می توان گفت در ابتدای امر و در شرایطی که شهرداری اردبیل در تنگنای شدید منابع مالی است و ناگزیر برای تامین خودروها به شیوه ای غیر از روش نقدی روی می آورد، رقمی بالغ بر 500 میلیون تومان هزینه روی دست مدیریت شهری خواهد گذاشت.

این رفتار دوره پنجم شورای شهراردبیل تداعی مصوبه جنجالی دوره چهارم شورای شهر اردبیل است که در اولین تصمیم خود، سفر به "دوبی" را با توجیه و استدلال مطالعه و بهره مندی از دستاوردها و پیشرفت های مدیریت شهری به منظور پیشبرد برنامه های توسعه شهری اردبیل! مطرح کردند اما به دلیل فشار افکار عمومی و رسانه ها این سفر هیچ وقت انجام نشد.

در هفته اخیر نیز انتشار اسناد مربوط به خرید 21 دستگاه خودرو جدید و 21 دستگاه تبلت برای اعضای شورای شهر تهران به قیمت تقریبی یک میلیارد تومان موجی از واکنش های منفی را درباره شورای شهر تهران در پی داشته است.  

انتهای پیام/ 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
جناف پوستی اگر کار با قانون بود جناف عالیو رد صلاحیت می شدی به خاطر عملکرد چند سال در دانشگاه، حالا برای مردم دم از قانون نزن.
این پولها حق آن خانم پیری است که در حاشیه شهر چشم به راه نان شب است نه این که جناب عالی با آن پول ماشین بخری و توی شهر مانور بدهی.
یک فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
شما قضاوت کنید خودروی نو در عرض چهار سال استفاده ولو به صورت بدتر که حتما هم همینطور استفاده می شود( با توجه به اینکه مال خودشون نیست به بدترین وضع استفاده می کنند ) آیا غیر قابل استفاده بودن می شود؟ این پول پنج میلیارد را بعلاوه حقوقی که به شورا پرداخت می شود وبعلاوه خرج های دیگری که دارند اعم از دفتر وغیره و...بر شهر خرج کنند شهر ما گلستان می شود یه عده خوب برای خودشون دکانی باز کرده اند خداوند ازشون نگذره ما گفتیم شورا برای مردم کار کنه دیگه نگفتیم بیت المال را اینگونه پایمال کنند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
با سلام چرا نظر به صورت کامل منتشر نمی کنی ( لطفاً نظرات را سانسور نکنید) اگر کسی پاسخی دارد پاسخ بدهد.
سیدی احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
با این همه مال و منال ،به شهرداری هم رحم نمی کنید؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار