نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود آب و طولانی شدن ساخت‌وساز پتروشیمی‌ها بهانه‌ای برای خروج آن‌ها از استان فارس شده است.
کد خبر: ۴۹۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 25 September 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:علی اکبری اظهار داشت: بر اساس قانون هر صنعتی که در هر منطقه باشد، ارزش‌افزوده و مالیاتش به همان منطقه برمی‌گردد و در خصوص پتروشیمی‌های استان فارس، این از مسائلی است که ما را نگران کرده است.

وی با بیان اینکه موافق خروج پتروشیمی‌ها نیستیم، اضافه کرد: باید بتوانیم مشکلات پتروشیمی‌ها را حل کنیم، به این دلیل که به دنبال آن ممکن است صنایع دیگر استان نیز مطرح شود و همین برخورد با آن صورت گیرد.

این نماینده مجلس همچنین گفت: در شرایط فعلی استان اصفهان با وجودی که جزو کم آب‌ترین مناطق است، اما صنایع آن فعال و سر جای خود است و راه‌حل‌هایی برای مشکل کم‌آبی مانند انتقال آب کارون پیدا کرده‌اند و ما نیز باید مشکل پتروشیمی‌های فارس را با همین رویکرد حل کنیم.

اکبری افزود: پتروشیمی‌های فارس از آن پروژه‌هایی است که اگر کند پیش رود مشکل را به گردن دولت می‌اندازند و یا بهانه‌هایی که ممکن است توسط بخش خصوصی ارائه شود؛ به‌هرحال درمجموع پیشرفت کار آن رضایت‌بخش نبوده است.

وی در پایان نیز اظهار داشت: امیدواریم که پتروشیمی‌ها در استان فارس بماند و ما نیز تلاش خود را در این راستا انجام خواهیم داد.

به گزارش فارس سخنان اکبری در حالی مطرح می‌شود که چندی پیش علوی رئیس مجمع نمایندگان استان فارس از انتقال پتروشیمی‌های استان فارس از جمله پتروشیمی‌های داراب، فیروزآباد، جهرم، نی‌ریز و اتان‌گیری شهرستان مهر به استان بوشهر خبر داده بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار