مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس مازندران گفت که بیش از 80 درصد از کلاس های درس فاقد سامانه گرمایشی استاندارد در استان در دولت یازدهم استاندارد سازی شد .
کد خبر: ۵۰۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ 02 October 2017
به گزارش تابناک : قربانعلی شیرزاد روز دوشنبه آمار کلاس های درس فاقد سامانه گرمایشی استاندارد را پیش از آغاز به کار دولت یازدهم 10 هزار و 907 کلاس اعلام کرد.
وی افزود : در چهار سال گذشته سامانه گرمایشی هشت هزار و 650 کلاس درس از این تعداد با 500 میلیارد ریال هزینه استاندارد سازی شده است .
مازندران حدود چهار هزار مدرسه با حدود 21 هزار کلاس درس دارد که در سال تحصیلی جاری بیش از 520 هزار دانش آموز در آنها مشغول تحصیل هستند. 
سامانه گرمایشی استاندارد از نگاه آموزش و پرورش به سامانه ای مانند شوفاژ و پکیج گفته می شود که برای تولید گرما از اکسیژن داخل کلاس درس استفاده نمی کند.
استفاده از اکسیژن کلاس برای احتراق در بخاری ها اعم از گازسوز ، نفتی یا هیزمی منجر به تولید مونواکسید کربن و همچنین ایجاد خفگی ، سرگیجه و کاهش هوشیاری دانش آموزان می شود .
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس مازندران گفت که در حال حاضر با آغاز سال تحصیلی جدید سامانه گرمایشی 2 هزار و 250 کلاس درس در استان همچنان غیراستاندارد است که با تامین اعتبارات لازم در اسرع وقت نسبت به رفع اشکال و استانداردسازی اقدام خواهد شد.
وی هزینه استاندارد کردن سامانه گرمایشی هر کلاس درس را 70 میلیون ریال اعلام کرد و افزود که استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس در کنار تکمیل طرح های نیمه تمام از اولویت های اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس است.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار