کد خبر: ۵۰۳۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ 04 October 2017
به گزارش «تابناک یزد» مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد با بیان این که در هیچ نقطه دنیا به اندازه یزد مجلس روضه امام حسین(ع) برگزار نمی‌شود،‌گفت: مداحی‌های یزد به هیچ عنوان افسردگی به دنبال ندارد.

«احمد پهلوانیان» با اشاره به این‌که هیچ جایی به اندازه یزد حسینه ندارد، اظهار کرد: یکی از جهاتی که این استان به عنوان حسینیه ایران نام گذاری شده به دلیل این تعدد هیئت‌های عزاداری است .

وی افزود: تعداد بسیار بالای مجالس عزاداری امام حسین(ع) هم یکی دیگر از دلایلی است که این استان به حسینیه ایران نام‌گذاری شده و قطعا در هیچ کجای دنیا مجالس عزاداری به اندازه استان یزد برگزار نمی‌شود و در طول سال تمام خیابان ها و کوچه‌های یزد شاهد برگزاری مجالس عزاداری هستند .

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد با تاکید بر این‌که مجلس عزاداری امام حسین(ع) حزن به معنای بی نشاطی جامعه ایجاد نمی‌کند، گفت: نوع عزاداری منحصر به فرد یزد هم در فرم و هم در محتوا یکی دیگر از دلایلی است که در این نام‌گذاری موثر بوده است .

پهلوانیان در ادامه به محتوای بسیار غنی و مستند اشعار مداحی‌ها و نوحه‌سرائی‌های یزد اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از اشعار مداحان در یزد عینا مقتل امام حسین(ع) را با زبان شعر روایت می‌کنند .

وی تصریح کرد: با توجه به ضرورت برگزاری چنین برنامه‌‌ای در استان یزد، برنامه‌‌ریزی‌های لازم برای برگزاری نخستین همایش تجلیل از خادمان حسینی در یزد انجام شد .

این مقام مسئول در پایان بر اهمیت تبیین و انتقال ارزش‌های عاشورا و قیام امام حسین(ع) به جوانان تأکید کرد و گفت: صدا و سیما تمام تلاش خود را در این زمینه به کار می‌گیرد .
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار