مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: فروردین ماه سال جاری 817 واحد صنفی بدون پروانه، اردیبهشت ماه هزار و 245 واحد و خرداد ماه 482 واحد صنفی فاقد پروانه شناسایی شدند.
کد خبر: ۵۰۴۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۸ 21 June 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ایسنا، جواد محمدی فشارکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی در سطح جامعه، اصحاب رسانه می توانند آرامش روانی را در جامعه ایجاد کنند. همچنین به دلیل اینکه رسانه ها در میان مردم حضور دارند، می توانند مشکلات را مشاهده کنند و این مشکلات را به مسوولان انتقال دهند.

وی با بیان اینکه واحد بازرسی و نظارت اصناف در سال 1387  با هدف پیشگیری از تخلفات اصناف شکل گرفت، افزود: اصناف و بازاریان افراد متدینی هستند اما در هر شغل و صنفی افراد متخلف نیز وجود دارند که لازم است مجموعه ای برای نظارت بر عملکرد اصناف وجود داشته باشد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با بیان اینکه با نظارت ها و بازرسی ها می توان از انجام تخلفات پیشگیری کرد، اضافه کرد: قاچاق کالا در سطح عرضه بسیار زیاد است که برخی از آن ها برای سلامت جامعه بسیار مضر است.

محمدی فشارکی به طرح تشدید بازرسی و نظارت ها در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ادامه داد: 364 بازرس آشکار و 155 بازرس به صورت مخفی در سراسر استان جهت شروع ماه مبارک رمضان در سطح بازار و اتحادیه ها حضور خواهند داشت. همچنین از این تعداد  200 بازرس متخصص به صورت آشکار و بیش از 60 بازرس به صورت مخفی در شهر اصفهان به بازرسی و نظارت بر بازار می پردازند.

وی با بیان اینکه 240 هزار واحد صنفی در استان اصفهان وجود دارد، خاطر نشان کرد: بازرسان اتاق اصناف در سه شیفت فعالیت می کنند و بیشتر نظارت در این ماه بر کالاهایی مانند، گوشت سفید، گوشت قرمز، شیر، زولبیات و بامیه است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: آمار بازرسی در فروردین، اردیبشهت و خرداد نسبت به ماه های مشابه سال گذشته به ترتیب 120، 63 و 60 درصد افزایش یافته است.

محمدی فشارکی به درصد افزایش پرونده های ارسالی به تعزیرات حکومتی اشاره و اظهار کرد: کشف تخلفات و ارسال پرونده به اداره کل تعزیرات حکومتی استان اصفهان در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با سال گذشته، 570 درصد افزایش یافته است؛ همچنین در اردیبهشت و خرداد سال جاری در مقایسه با سال گذشته، به ترتیب 725 و 883 درصد افزایش کشف تعداد پرونده ها وجود داشته است.

وی پیرامون سهم هر یک از تخلفات گفت: 24 درصد از تخلفات مربوط به عدم درج قیمت، 21 درصد عدم صدور صورتحساب، 16 درصد عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، 15 درصد گران فروشی، دو درصد کم فروشی، دو درصد برگزاری حراج غیرقانونی، دو درصد تبلیغات محصولات بر خلاف واقع و 18 درصد نیز مربوط به سایر تخلفات است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با بیان اینکه با هماهنگی با اداره تعزیرات، پرونده های مربوط به ماه رمضان با سرعت بیشتری انجام می شود، ادامه داد: پرونده ها حداکثر طی 24 ساعت به تعزیرات ارسال می شود و تعزیرات نیز  پرونده ها را ظرف 48 ساعت بررسی می کند.

محمدی فشارکی به طرحی که در برنامه های آتی اتاق اصناف قرار دارد اشاره و اضافه کرد: بر اساس این طرح سه کمیته فرهنگی، پیشگیری و بررسی و اقدام تشکیل خواهد شد. کمیته فرهنگی وظیفه آگاه‌سازی اصناف و مردم را بر عهده خواهد داشت، کمیته پیشگیری نیز، شناسایی واحد صنفی متخلف، اخطار به متخلفان، تفهیم اتهام و اخذ تعهد برای رفع تخلف در 48 ساعت را انجام می دهد.

وی پیرامون فاکتورسازی های واحدهای صنفی اظهار کرد: فاکتورسازی بسیار زیاد انجام می گیرد اما اثبات این موضوع با توجه به تعداد اندک بازرسان به نوعی غیر ممکن است.

 مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان ادامه داد: در فروردین سال جاری حدود 817 واحد صنفی بدون پروانه، در اردیبهشت هزار و 245 واحد و در خرداد ماه،  482 واحد شناسایی شده اند.

محمدی فشارکی به بیشترین پرونده‌های‌ تخلف در اتحادیه ها اشاره و خاطر نشان کرد: اتحادیه لبنیات‌ساز و لبنیات فروش با 93 پرونده، اتحادیه تریکو و خرازی با 81 پرونده، میوه و سبزی فروش با 72 پرونده، پوشاک دوخته فروش با 65 پرونده، اتحادیه گز و شیرینی با 36 پرونده و اتحادیه نانوایان با 35 پرونده بیشترین پرونده های تخلف را در آمار مربوط به اردیبهشت 93 داشته اند.

وی اظهار کرد: در میان بازرسان واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف، 19 بازرس زن وجود دارند که سعی شده در آرایشگاه های زنانه و واحدهای صنفی فروش لباس زنانه از آنها استفاده شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :