نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس از افزایش 1.5 برابری اعتبارات عمرانی ماده 180 در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال جاری خبرداد.
کد خبر: ۵۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۵ 21 June 2015

به گزارش ایرنا، جلیل جعفری بنه در جریان افتتاح چند طرح و پروژه جهاد کشاورزی خلخال افزود: با افزایش اعتبارات ماده 180 در اختیار نمایندگان مجلس تعداد پروژه های عمرانی مناطق محروم روستایی نیز در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت.

وی گفت: با اجرای پروژه های عمرانی در روستاهای این شهرستان نیز علاوه بر فراهم شدن زمینه توسعه اقتصادی روستاییان از روند رو به رشد مهاجرت از روستاهای این شهرستان نیز جلوگیری خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، فرماندار خلخال نیز در این آیین با بیان اهمیت استفاده بهتر از آب کشاورزی در این شهرستان با توجه به پیش بینی احتمال

بروز خشکسالی در سال های آینده گفت: دولت برای اجرای پروژه های جمع آوری و هدایت آبهای کشاورزی به سوی مزارع و باغات منطقه هزینه های کلانی را صرف می کند که نتیجه این کار استفاده حداکثری از آبهای موجود و افزایش راندمان محصولات کشاورزی و باغی است.

علی نظری افزود: در صورت حفاظت و مراقبت لازم از طرح های کشاورزی اجرا شده و استفاده صحیح از آب کشاورزی هدایت شده به سوی مزارع مشکلی از جانب خشکسالی و کم آبی برای کشاورزان منطقه در آینده به وجود نخواهد آمد.

هادی ذبیحی ، مدیر جهاد کشاورزی خلخال هم گفت: برای اجرا ، تکمیل و بهره برداری از پروژه های لوله گذاری هدایت آب کشاورزی روستای دمدل واقع در بخش خورش رستم و روستاهای خمس و خوجین در بخش مرکزی این شهرستان با صرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 540 میلیون ریال از محل اعتبارات ماده 180 یک هزار و 500 متر لوله گذاری پلی اتیلین اجرا شده و با بهره برداری از این طرح ها 200 هکتار از اراضی کشاورزی این روستاها از آب کشاورزی هدایت شده بهره مند شد.

شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار