مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از افزایش ظرفیت اتوبوس های خط تجریش به راه آهن خبر داد و گفت: این اقدام با استفاده از اتوبوس های دو کابین کولردار صورت گرفته است.
کد خبر: ۵۰۶۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴ 21 June 2015
پیمان سنندجی در خصوص کم شدن تعداد اتوبوس ها در مسیر تجریش، راه آهن خاطرنشان کرد که اتوبوس های این مسیر از نظر تعداد کمتر شده اما به لحاظ ظرفیت پذیرش مسافر به دلیل دو کابین بودن اتوبوس های جایگزین افزایش یافته است.

وی گفت: طرح ساماندهی سرویس های این مسیر هفته گذشته با هدف ارتقا کیفیت، ارائه خدمات بهتر به مسافران و برنامه ریزی های قانونی، اتوبوس های دو کابین جایگزین اتوبوس های تک کابین و فرسوده در مسیر تجریش، راه آهن شد.

سنندجی افزود: این اتوبوس ها دارای پله های کوتاه و راحت برای تردد مسافران، آلایندگی کمتر و مجهز به کولر برای فصل گرما هستند.

سنندجی با بیان اینکه هر تغییری دارای نکات مثبت و منفی بسیاری است تاکید کرد: کارشناسان این شرکت در حال بررسی نواقص و رفع آنها هستند.

وی با اشاره به اینکه در طول روز از ساعت 16 تا 19 ترافیکی از مسافران در ایستگاه ها وجود دارد خاطرنشان کرد: تعدادی اتوبوس خالی برای مدیریت این حجم مسافر نیز پیش بینی شده است.

سنندجی تصریح کرد: در گذشته تعداد اتوبوس ها زیاد بود و به صورت زنجیره ای به هم متصل بودند که به همین سبب انواع تخلفات و خطرات را رقم می زدند.

وی افزود: در طرح اجرا شده با خروج بخش خصوصی از این مسیر اتوبوس ها بر اساس یک برنامه نظام مند برای جا به جایی مسافران فعالیت دارند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: برای شتاب در حرکت اتوبوس ها و تسهیل تردد مسافران در چند روز گذشته دستگاه های کارت خوان ها از داخل اتوبوس به ایستگاه ها منتقل شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح ارتباط مسافر با راننده به طور کامل قطع شده افزود: یک مامور برای هر دستگاه کارت خوان پیش بینی شده تا مسافر با ورود به ایستگاه هزینه سوارشدن به اتوبوس ازطریق کارت های اعتباری پرداخت کند.

سنندجی گفت: در صورت خراب بودن دستگاه کارت خوان ثابت، دستگاهی به صورت سیار نیز در دسترس مامور قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در صورت خراب بودن هر دو دستگاه مسافران می توانند با نشان دادن کارت و پرداخت هزینه به تعداد مسافران همراه از اتوبوس ها استفاده کنند.

در پی اجرای این طرح در چند روز گذشته بسیاری از ایستگاه های این مسیر با انبوهی از جمعیت مسافران روبرو شده که بعضا گلایه های آنان را با توجه به فصل گرما و فرارسیدن ماه مبارک رمضان در پی داشته است ضمن اینکه برخی نیز از آن به لحاظ کاهش ترافیک بویژه برداشتن اتوبوس های فرسوده در طول مسیر استقبال کرده اند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار