معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره سراسری عکس رضوی تا پانزدهم تیرماه جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۸ 22 June 2015

به گزارش خبرتگار ما به نقل از روابط عمومی این اداره کل،'علی محرمی' گفت: با توجه به استقبال هنرمندان عکاس از این جشنواره و ارسال آثاری فاخر و ماندگار، مهلت ارسال آثار تمدید شد.

وی افزود: جشنواره عکس رضوی از برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که درتبریز برگزار می شود و در دوره های پیشین نیز پذیرای آثار بسیار ارزشمند عکاسان از سراسر کشور بود.

محرمی اظهار کرد: پس از اتمام مهلت ارسال آثار داوری جشنواره با حضور داوران کشوری در تبریز انجام می شود و براساس آن نفرات برتر همزمان با آئین اختتامیه جشنواره معرفی شده و آثار منتخب نیز در نمایشگاهی به نمایش گذاشته می شود.

وی گفت: این جشنواره همزمان با میلاد باسعادت عالم آل محمد(ص)حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت و با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا (ع) برگزار می شود.

وی از عکاسان و علاقه مندان به فرهنگ رضوی دعوت کرد تا با حضور و ارایه آثاری گرانسنگ و در خور در تبیین ابعاد سیره و سنت رضوی اهتمام ورزند و رسالت خود را به انجام رسانند.

محرمی، موضوعات جشنواره را شامل زیارت(آداب و فرهنگ زیارت )، جلوه های حرم مطهر رضوی، اماکن متبرکه و حرم امامزادگان شریف و خودنگاری با جلوه های زیارت عنوان کرد.

وی در خصوص شرایط شرکت در جشنواره گفت: هر عکاس می تواند حداکثر پنج قطعه به صورت تک عکس با قدرت تفکیک بالاتر از چهار مگاپیکسل تهیه و با فرمت jpeg بر روی سایت azarsh.shamstoos.ir بارگذاری کند.

محرمی همچنین از اجرای برنامه های جنبی همزمان با جشنواره خبر داد و گفت: برگزاری نشست تخصصی و کارگاه های آموزشی با حضور میهمانان و اساتید صاحب نظر، برگزاری نمایشگاه عکس سیر تحول توسعه حرم مطهر امام رضا (ع)، چاپ و رونمایی عکس های برگزیده و آثاری که به نمایشگاه راه یافته و تجلیل از اساتید و پیشکسوتان هنر عکاسی استان از برنامه های جنبی این جشنواره است.

جشنواره سراسری عکس رضوی با همکاری شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) و کانون فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان شرقی برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار