استاندار خراسان رضوی گفت: شاخص کسب و کار این استان در بهار امسال نسبت به زمستان سال گذشته 20 رتبه ارتقا یافت.
کد خبر: ۵۱۳۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ 24 October 2017
به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان روز سه شنبه افزود: براساس آخرین نتایج پایش ملی محیط کسب و کار توسط اتاق بازرگانی ایران، جایگاه استان خراسان رضوی در این زمینه طی مدت مزبور از رتبه بیست و سوم کشور به رتبه سوم ارتقا یافته است. 
وی اظهار کرد: شاخص این استان در فضای کسب و کار که در زمستان سال 1395 برابر با 6.03 بود در بهار امسال به 5.22 رسید که بعد از استان‌ های فارس و گیلان در رتبه سوم کشور قرار گرفت. 
وی گفت: این ارزیابی در میان سه هزار و 876 واحد تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی کشور انجام شده که از این تعداد 289 واحد متعلق به خراسان رضوی بوده و این استان بعد از تهران بیشترین نمونه ارزیابی شده را داشته است. 
رشیدیان افزود: بهبود و رونق فضای کسب و کار در حوزه اشتغال استان هم تاثیر مثبت داشته بطوریکه از ابتدای پاییز پارسال تا انتهای تابستان امسال 184 هزار اشتغال جدید در این استان ایجاد شده که این امر در سایه هماهنگی و همکاری همه بخش ها اعم از خصوصی، دولتی، عمومی و بانک ها محقق گردیده است. 
وی اظهار کرد: این شرایط موجب شده است نرخ بیکاری استان هم به 10.1 درصد کاهش یابد. 
بر اساس برنامه ریزی ها امسال علاوه بر حفظ و تثبیت اشتغال موجود 160 هزار اشتغال جدید نیز در استان خراسان رضوی ایجاد می شود. 
پایش ملی محیط کسب ‌وکار ایران طبق ماده چهار قانون بهبود مستمر محیط کسب ‌و کار از سوی اتاق بازرگانی ایران انجام می ‌شود. 






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار