مدیرکل دامپزشکی ایلام:
مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: 11 واحد متخلف بهداشتی عرضه مرغ در آبدانان مهر و موم شد.
کد خبر: ۵۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱ 23 June 2015

وهاب پیرانی گفت: طرح تشدید جلوگیری از عرضه مرغ زنده از فروردین ماه سال جاری در سراسر استان ایلام از جمله شهرستان آبدانان به اجرا درآمده است.

مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: در این مدت 11 واحد عرضه‌کننده مرغ زنده شامل سه انبار نگهداری و عرضه و کشتار مرغ زنده و هشت مغازه عرضه و کشتار مرغ زنده که به صورت غیر مجاز و غیر بهداشتی در شهر آبدانان فعالیت داشتند با مجوز مقام قضایی و همکاری نیروی انتظامی مهر و موم شد.

وی با بیان اینکه پرونده تخلف هفت نفر دیگر نیز تحویل مراجع قضایی شده است، ادامه داد: مخاطرات ناشی از عرضه مرغ زنده که مهمترین آنها خطر انتقال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است با این عمل کاسته می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در شرایطی که ذبح مرغ و پرکنی آن به‌صورت غیر بهداشتی انجام می‌گیرد زمینه بروز انواع بیماریهای مشترک را به وجود آورده و از طرفی حمل و نقل و یا نگهداری غیر اصولی مرغ زنده می‌تواند، زمینه انتشار انواع بیماری‌ها را به سایر مرغداری‌ها فراهم آورد.

پیرانی با بیان اینکه استمرار این مهم صنعت مرغداری این استان از جمله شهرستان آبدانان را مورد تهدید جدی قرار می‌دهد، تصریح کرد: شهروندان از خرید مرغ زنده اکیدا خودداری کرده و از مرغ‌های بسته‌بندی شده کشتارگاهی که تحت نظارت شرعی و بهداشتی بازرسین بهداشتی تهیه و دارای تاریخ تولید و تاریخ انقضا است خریداری و مصرف کنند.

مدیرکل دامپزشکی ایلام گفت: این دستگاه اجرایی به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در حوزه تخلفات عرضه غیر بهداشتی مواد خام دامی در استان ایلام است تا در نخستین فرصت با عوامل آن برخورد کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار