کشاورزان استان اردبیل خون گریه می کنند
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد که قصد دارد نامه ای را به رئیس جمهوری ارسال کند.
کد خبر: ۵۱۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹ 28 October 2017

به گزارش تابناک اردبیل،آیت‌الله  سیدحسن عاملی در دیدار با اعضای کمیسیون کشاوزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که ما در حوزه مدیریتی کشور با آن روبرو هستیم اینکه متاسفانه بین ستاد و صف فاصله و اختلاف افتاده است در حالی که باید در تصمیم گیری های کلان کشور و رفع مشکلات کشور از نزدیک نارسائی ها و مشکلات را دیده و در مورد حل آنها تصمیم گیری کنیم.

وی به جایگاه استان اردبیل به عنوان کهن شهر کشور اشاره کرد و گفت: استان اردبیل حق بزرگی بر گردن سرزمین بزرگ ایران دارد به طوری که در سایه حاکمیت صفویان این کشور به یکپارچگی واقعی رسیده و در عصر معاصر نیز ما در حالی که در سرازیری وحشتناکی قرار داشتیم انقلاب اسلامی با هدایت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به داد این ملت رسید تا در عرصه های مختلف امروز بتوانیم احیای هویت کشور خود را شاهد باشیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس زمینه خوبی را فراهم آورده تا آنها از نزدیک با قابلیت های استان اردبیل آشنا شوند تصریح کرد: اقتدار و حاکمیت و عزت این کشور در گرو توجه به بخش کشاورزی است چرا که در شرایط آرمانی و رسیدن به بهترین وضعیت باید به بخش کشاورزی و تولیدکنندگان این حوزه بها داده و برای آن اهمیت قایل شویم.

عاملی با یادآوری اینکه در چینش ملت ها بعد از سال ها جمهوری اسلامی ایران امروز حرف هایی برای گفتن دارد اضافه کرد: ما بعد از ۵۰۰ سال از خوابی که رفته بودیم بیدار شدیم و جای خوشحالی است که در چنین شرایطی با به دست آوردن فرصت های جدید سعی داریم تا در بین قدرت های جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی به قدرت اهریمنی استکبار جهانی و توطئه ها علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در این شرایط که کشور ما از هر طرف مورد هجمه قرار گرفته است باید مجلس و دولت اولویت بندی ها را مشخص کنند تا مبادا در سایه غفلت و بی توجهی گندم کاران ما به ذلت افتاده و حتی در گرفتن پول محصول خود با مشکلات جدی روبرو شوند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: به نظر می رسد در کشور مجلس و دولت در تشخیص این الویت ها با برخی قصو و کوتاهی ها روبرو شده به طوری که عشایر، روستائیان و تولیدکنندگان ما با مشکلاتی جدی در تولید و فروش محصولات خود روبرو هستند که انتظار می رود مجلس و دولت به تولیدکنندگان در بخش کشاورزی و صنعت به معنای واقعی بها دهند.

عاملی با بیان اینکه بدون برنامه ریزی کشاورزان و زارعین ما در سال های متمادی دچار خسارت می شوند تصریح کرد: شایسته نیست به دلیل بی برنامگی کشاورزان ما یک سال از بابت سرمازدگی و یک سال از بابت خشکسالی و سال دیگر از بابت پرداخت نشدن حق و حقوق واقعی خود متضرر شوند.

وی ضرورت تقویت مدیریت قوی را در حوزه تولید و تنظیم بازار در بخش کشاورزی یادآور شد و اظهار داشت: ما اگر می خواهیم وارد سازمان جهانی در حوزه تجارت و تعاملات و ارتباطات و افزایش صادرات شویم باید کیفیت تولید و شرایط موجود را در این بخش بهبود بخشیم تا در بهترین شرایط امکان تولید و عرضه و صادرات فراهم آید.

امام جمعه اردبیل به پیچیدگی های بخش تولید و صادرات در این پیچ تاریخی معاصر اشاره کرد و افزود: حلقه مفقوده در عرصه تولید و عرضه آن به بازار بحث مدیریت است و ما باید قدرت بهره وری خود را به حدی بالا ببریم که در کنار محصولات متنوع و در عین حال با کیفیت زمینه ارتقای حلقه بهره وری و ارزش افزوده را توانمند کرده و در این بخش به یک شرایط مطلوب برسیم.

عاملی ضرورت تبدیل علم به ثروت و ایده به نوآوری های جدید را یادآور شد و اضافه کرد: باید در این عرصه مراکز علمی و دانشگاهی ما به معنای واقعی مجریان را کمک کار باشند.

وی به شرایط اقتصادی کشور و ابرچالش های دولت روحانی اشاره کرد و گفت: بنده قصد دارم در نامه ای این ابرچالش ها را به رئیس جمهور کشورمان یادآور شوم تا از بن بستی که ما در آن به دام افتاده ایم به نحوی شایسته نجات پیدا کنیم.

به نوشته ایسنا، نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری به وضعیت نامناسب مصرف انرژی در کشور و غفلت از تامین بودجه عمرانی از محل زیرساخت ها و دیگر مشکلات اقتصادی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: ما با الزام کشاورزان به استفاده از روش های نوین آبیاری می توانیم به تقویت منابع آب سطحی و زیرزمینی کمک کنیم چرا که در حال حاضر صدها دریاچه بالاتر از ارومیه در این کشور در حال از بین رفتن هستند.

عاملی گفت: ما قطعا در همه حوزه ها و نصیحت های خود خیرخواه دولت هستیم و امیدواریم با همراهی دولت و مجلس و کمک و احساس وظیفه مر دم بتوان چالش ها را از پیش روی برداشت و یک نظام سلامت و صیانت واقعی را در کشور به وجود آورد.

وی از نمایندگان مجلس نیز خواست؛ تا در طراحی نظام صیانت در این کشور پیشقدم شوند و سعی کنند تا با این کار به اعتماد و باور صدمه دیده مردم کمک کرده و نسبت به ترمیم آن با جدیت عمل کنند.

عاملی توجه به بهداشت غذایی و ترمیم اعتماد مردم را در سایه دوری از دعواهای جمعی و اختلاس ها و برخی مسایل غیرعقلانی یادآور شد و اظهار داشت: ما برای اینکه از بن بست های موجود خارج شویم ضرورت دارد شرایطی را به وجود آوریم تا در همه استان ها فضا و بستر کار و تلاش و همچنین دستیابی به قابلیت های بی نظیر به وجود آید.

وی اهمیت افزایش بهره وری و توانمندی این حوزه را به اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس یادآور شد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت سنگینی را در تولید محصولات پاک و ارگانیک دارد و در این باب باید از تمام توان استفاده شود تا مبادا همچون باغداران که امروز خون گریه می کنند زمینه نارضایتی ها فراهم شده و یا تشدید شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار