آیین‌نامه «دیوار پاک، شهر پاک» در پنجاه و دومین نشست مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز به تصویب رسید.
کد خبر: ۵۱۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱ 28 October 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا:به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، سیدعبدالرضا دستغیب، مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز از تصویب آیین‌نامه دیوار پاک، شهر پاک» در پنجاه و دومین نشست مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز خبر داد و گفت: تاکنون خیرین شهر شیراز در زمینه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی و اجتماعی به توسعه و پیشرفت شهر کمک کرده‌اند و در بسیاری از موارد رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی محلات شهری را مدنظر داشته و به شهروندان در زمینه‌های مختلف یاری رسانده و آموزش داده‌اند.
وی با اشاره به اهمیت زیبایی سیما و منظر شهری افزود: در حال حاضر در شهرها با پدیده برچسب‌های تبلیغاتی مواجهیم که نه تنها نظم بصری شهر را خدشه‌دار می‌کند بلکه به نوعی تعدی به حقوق دیگران و عدم رعایت فرهنگ شهرنشینی تلقی می‌شود. وجود این تبلیغات، معضل شهری- اجتماعی است که برای حل آن نیازمند همراهی شهروندان، صاحبان مشاغل و خیرین هستیم، از این‌رو تدوین آیین نامه دیوار پاک و شهر پاک توسط مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دستغیب با بیان اینکه در شأن شهر گردشگرپذیر، فرهنگی و ادبی شیراز نیست که دیوارهای آن مملو از این برچسب‌ها باشد، ابراز امیدواری كرد: با همکاری و همدلی تمام اقشار مردم، خیرین و صنوف مختلف این معضل از چهره شهر زیبای شیراز زدوده شود.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز، فرهنگ‌سازی را امری مهم در حوزه مسایل مدیریت شهری دانست و گفت: رفع برخی معضلات نه با هزینه‌های هنگفت مالی و ساخت و سازهای کلان، بلکه با فرهنگ‌سازی، آموزش و مشارکت خودخواسته شهروندان میسر می‌شود. در این راستا سراهای فرهنگ مهربانی با هدف ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری پذیرای کمک‌های نقدی و غیرنقدی شهروندان اعم از کتاب، دارو، لباس و ... هستند. همچنین همیاران فضای سبز در مسیر حفظ این فضا به شهروندان آموزش ها و تذکرات لازم را ارائه می دهند.

سیداحمدرضا دستغیب، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست با اشاره به لزوم مشارکت شهروندان در ساخت شهر گفت: اگر شهروندان در ساخت یک شهر شریک باشند، احساس تعلق خاطر بیشتری به آن شهر دارند و در نتیجه همین مشارکت و نگاه خیرخواهانه شهروندان، شهری زیباتر و پایدارتر ساخته می شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید خیرین را تنها به چند چهره شاخص محدود کنیم، گفت: باید دایره کارهای خیر را گسترده‌تر کرد و با احتساب کوچکترین احسان و نیکوکاری شهروندان همچون کاشت یک درخت، آن‌ها را جزو خیرین محسوب کنیم، چون یک شهر علاوه بر اینکه به وقف‌های بزرگ و چند میلیاردی همچون مدرسه و بیمارستان و درمانگاه احتیاج دارد به خیرینی در زمینه‌های جزئی‌تر نیز نیازمند است تا با همکاری یکدیگر شهری در خور نام شیراز بسازیم.

دستغیب با بیان اینکه مجمع خیرین بستر مشارکت شهروندان در ساخت شهر را فراهم می‌کند، قول مساعد داد كه شورا مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز را در ادامه هر چه بهتر و پربارتر مسیرش یاری کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار