رئیس‌جمهور کشورمان عنوان کرد که درست است که معرفی وزیر پیشنهادی برای وزارت علوم طولانی‌تر شد اما تمام زمینه ها را در نظر گرفتیم.
کد خبر: ۵۱۶۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 29 October 2017
به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز یکشنبه در صحن علنی مجلس اظهار کرد: خوشحالم باز فرصتی پیش آمد تا در محضر نمایندگان ملت نکاتی را مطرح کنم بویژه راجع به دو وزارتخانه‌ای که تعیین و تکلیف آنها متاسفانه کمی به تاخیر افتاد.  البته شاید این تاخیر خواصی هم داشت و نشان داد که فضای جامعه ما و بویژه دانشگاهیان چقدر نسبت به آینده حساسیت دارند.

بر اساس این خبر، رئیس جمهور کشورمان گفت: صحبت‌هایی درمورد دانشگاه و لزوم حساسیت دولت نسبت به استقلال دانشگاه ها به محیط دانشگاه‌ها و نسبت به آینده دانشجویان و شیوه فعالیتهای تشکل‌های دانشجویی نشان می دهد که دانشگاه‌های ما زنده و اساتید ما فعال هستند و به سرنوشت خودشان توجه دارند.

روحانی تاکید کرد: هر آنچه در انتخابات ۹۲ و ۹۶ راجع به محیط دانشگاه‌ها امن بودن دانشگاه‌ها و نه امنیتی بودن دانشگاه‌ها فضای آزاد و امنیت لازم برای دانشجو و اساتید گفته شد رئیس جمهور و دولت به عهد خود وفادار می ماند. تمام وزای ما در دولت دوازدهم در کنار حکم وزیری یک پیوست حکم دارند و در آن پیوست دقیقا مشخص شده که قدم به قدم اولویت دولت دوازدهم در اجرای ماموریتهای آنها چیست و دولت این پیوست را سه ماه به سه ماه پایش و ارزیابی می کند و مبنای من با وزرایم احکام آنهاست.

روحانی همچنین گفت: هماهنگی برای معرفی وزیر علوم مقداری طولانی‌تر شد و برخی وزراتخانه‌ها برای هماهنگی آسانترند اما برخی دیگر طولانی‌تر و لذا ما صبر و حوصله کردیم تعامل کردیم اما معامله نکردیم. آنچه وعده من با ملت ایران بوده به حول و قوه الهی و به شرط حیات تا روز آخر دولت ادامه دارد و نیاز نیست با عجله نسبت به افراد قضاوت کنید ممکن است انتخابها طولانی شده باشد اما در عین حال پای همه اصولم ایستادم.

ریاست جمهوری ایران گفت: با دکتر غلامی که استادی با تجربه و دارای مراحل علمی طی شده در علم و پژوهش است صحبت کردم و همه شرایطم را با او در میان گذاشتم کمااینکه با افراد دیگری برای این وزارتخانه صحبت شد و نشد که به مجلس معرفی شوند.  شرط اول من با وزیر علوم این بود که محیط دانشگاه از آن همه دانشجویان، احزاب، جناحها و تفکرهای مختلف است و دانشجویان نباید احساس بی‌پشتوانگی کنند. هیچ جمعی نباید در دانشگاه احساس کند که نظر وزارتخانه نسبت به جناحهای مختلف متفاوت است.

روحانی همچنین اظهار کرد: آن روز که ما در مسیر نهضت اسلامی بودیم بار اول بر دوش دانشگاه بود دانشگاهیان بودند که در کنار حوزویان و سایر اقشار مردم پرچم نهضت و انقلاب را بردوش کشیدند. در حالی که ما به فکر اقتصاد مقاومتی هستیم راهی جز اقتصاد دانش‌بنیان وجود ندارد و در حالی که به دنبال روابط سیاسی با عزت با دنیا هستیم راهی به جز دانش دیپلماتهای متخصص وجود ندارد.  از دانشجویان عزیز که احتمالا سخنان مرا می‌شنوند و از شما نمایندگان ملت سوال می‌کنم آیا فضای دانشگاه‌ها امروز نسبت به سال ۹۱ بهتر شده یا خیر، آیا فضای دانشگاه‌های ماآزادتر شده است یا خیر، آیا دانشجویان ما در اجتماعات و بیان نظراتشان آزادتر هستند یا خیر.

ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد که یکی از درخواستهای ما از آقای غلامی اینست که دانشجویان به علم و مهارت مسلط باشند من به وزیر علوم گفتم که دانشگاه‌های ما باید به خدمات پیشرفته متصل باشند و دولت افتخار دارد که در فصل دوم امسال یک رشد کم نظیر یا بی‌نظیر را شاهد باشد.







منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار