کد خبر: ۵۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 23 June 2015
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل گفت: دو هزار متر زمین در این شهرستان وقف عام شد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت الاسلام رسول علیخانی از ثبت یک وقف جدید خبر داد و گفت: واقف خیراندیش خانم منصوره محمدعلی تبار با حضور در اداره اوقاف شهرستان آمل زمین خود را وقف کرد.

وی با بیان اینکه مساحت این موقوفه دو هزار متر مربع است، افزود: ارزش تقریبی آن یک میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل به نیت واقف در ثبت این موقوفه اشاره کرد و گفت: این زمین جهت وقف عام و برای عمران و آبادی، کمک به مستمندان و نیازمندان منطقه اسپیاربن آمل وقف گردیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل همچنین از ثبت هشت موقوفه جدید در این شهرستان خبرداد.

حجت الاسلام علیخانی با بیان اینکه احیای موقوفات یکی از برنامه های اوقاف در سال جاری است، اظهار کرد: احیای موقوفات در راستای احقاق حق و حقوق موقوفات و زنده نگه داشتن نیت واقف صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه احیای حق و حقوق موقوفات از سوی اوقاف و مردم یکی وظیفه شرعی و قانونی است، افزود: همه باید در راستای زنده نکه داشتن نیت واقف تلاش کنیم.

علیخانی عنوان داشت: مسجد صاحب الزمان (عج) روستای ولیسده، مسجد حضرت ابوالفضل العباس (ع)، مسجد امام حسن عسگری(ع)، حسینیه قبرستان شهدا روستای تیربیجان، فاطمیه روستای کلاکسر، زینبیه روستای چندرمحله، موقوفه سید مهدی و میرزا حسن مدنی لاریجانی روستای نرگس مرز و موقوفه رفیع خان سرهنگ از جمله موقوفاتی هستند که در شهرستان آمل کشف شدند.

وی تصریح کرد: مشخصات این موقوفات تاکنون در اوقاف وجود نداشت اما در سه ماه نخست سال جاری با جمع آوری تمامی اطلاعات ، مشخصات این موقوفات در سامانه جامع قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار