يکي از مواردي که سبب ماندگاري روستائيان در روستاها مي‌شود، فراهم کردن شرايط تفريح و نشاط است که قدرمسلم بسترهايي مانند سالن‌هاي ورزشي و پارک‌هاي بازي مي‌تواند در اين زمينه موثر باشداما بسياري از روستاها در استان فارس با وجود داشتن جمعيت بالا از داشتن يک سالن ورزشي محروم هستند. نمونه این روستاها را می توان دهکویه نام برد
کد خبر: ۵۱۶۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶ 30 October 2017
سهم صفر درصدي دهکويه از ورزش 

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان:روستاي دهکويه لارستان يکي از روستاهايي است که با داشتن جمعيت ۵۲۰۰ نفري از داشتن يک سالن ورزشي محروم است. عوض احمدي، دهيار اين روستا در گفت‌وگو با تسنيم مي‌گويد: تنها يک زمين خاکي براي بازي جوانان و نوجوانان در اين روستا وجود دارد اما هيچ سالن سرپوشيده‌اي براي ورزش به ويژه براي بانوان وجود ندارد.

به گفته وي کساني که مي‌خواهند در رشته‌هاي مختلف ورزشي ثبت‌نام کنند بايد به شهر لار بروند که در اين ميان علاوه بر هزينه ثبت‌نام مبالغي نيز براي رفت‌وآمد صرف کنند.  احمدي از جمعيت زياد جوانان تحصيل‌کرده اين روستا سخن مي‌گويد که به دليل بيکاري و نداشتن مکان مناسبي براي تفريح و ورزش سرمايه‌اي در حال نابودي به حساب مي‌آيند در صورتي که احداث يک سالن ورزشي در اين روستاي ۵ هزار نفره حداقل مي‌تواند مانع بروز برخي از آسيب‌هاي اجتماعي نظير اعتياد شود.

محدوديت منابع ، مانع اصلي 
طيبي‌، رئيس اداره ورزش و جوانان لارستان با تائيد سخنان دهيار دهکويه از وجود موانع براي ساخت سالن ورزشي در اين روستا و ديگر روستاهاي مشابه سخن مي‌گويد. به گفته وي مهم‌ترين عاملي که سبب اين امر مي‌شود، محدوديت منابع و اعتبارات حوزه ورزش است.

بنا بر سخنان رئيس ورزش و جوانان لارستان سرانه ورزشي اين شهرستان يک متر است که از ميزان استاني نيز بيشتر است اما در روستاها تنها در زمينه تجهيزات و وسايل ورزشي مي‌توان اقدام کرد و مجوز شروع پروژه جديد از سوي مسئولان داده نمي‌شود.

« يک ميليارد و ۶۰۰ ميليون تومان از اعتبارات مختلف شهرستان به ورزش اختصاص يافته که از هر بخش ۲ روستا براي تجهيز و تکميل پروژه‌هاي ورزشي انتخاب شده است» اين عبارت را طيبي‌ مي‌گويد و معتقد است که روستاهايي نظير دهکويه مي‌توانند از طرح‌هاي مشارکتي براي ساخت سالن ورزشي استفاده کنند.

مردم و خيرين نيز مشارکت کنند 
به گفته وي در اين طرح‌ها روستائيان با کمک خيرين با پرداخت ۵۰ درصد هزينه‌ها در پروژه ورزشي شرکت مي‌کنند و ۵۰ درصد مابقي را نيز اداره کل ورزش و جوانان استان تقبل مي‌کند.
رئيس اداره ورزش و جوانان لارستان تامين زمين را نيز به عهده روستائيان مي‌داند و مي‌گويد: در طرح‌هاي هادي روستايي زميني با کاربري ورزش تعريف شده است که با هماهنگي با بنياد مسکن مي‌توان از اين زمين براي ساخت سالن ورزشي به صورت مشارکتي استفاده کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار