مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اعلام کرد: 10 هزار و 600 قطعه اشیای تاریخی و عتیقه قاچاق در نیمه نخست سال جاری از قاچاقچیان استان کشف شده است.
کد خبر: ۵۱۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ 02 November 2017
به گزارش تابناک : محمدرحیم رهنما روز پنجشنبه اظهار کرد: از این اشیای مکشوفه، 9 هزار و 200 قطعه اشیای تاریخی اصلی و 1400 قطعه تقلبی بوده است.
او افزود: از این تعداد 6 هزار و 487 عدد سکه های تاریخی متعلق به دوره ساسانیان و یکهزار و 648 سکه تاریخی نیز با قدمت دوره اشکانیان است که توسط هنگ مرزی تایباد کشف شده است.
این مسئول گفت: 483 مورد سکه تقلبی نیز توسط نیروی انتظامی شهرستان کلات کشف و ضبط شده است.
وی با بیان اینکه امسال 154 متخلف مربوط به جرائم حوزه میراث فرهنگی در خراسان رضوی دستگیر شدند، اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال که 78 نفر بود، 97 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به شناسایی 58 مورد حفاری غیرمجاز در عرصه بناها و محوطه های تاریخی استان در نیمه نخست پارسال ،افزود: امسال این شاخص با 22 درصد کاهش در استان به 45 مورد رسیده است.
رهنما با اشاره به افزایش یک درصدی میزان سرکشی و بازدیدهای انجام شده توسط یکان حفاظت میراث فرهنگی استان، گفت: سال گذشته 72 هزار و 800 مورد و امسال 73 هزار و 642 مورد بازدید از بناها و آثار تاریخی به ثبت رسیده و ثبت نشده استان انجام شده است.
هم اکنون یک هزار و 542 اثر تاریخی استان خراسان رضوی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.







منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار