مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: بیش از 3 هزار نفر در طرح ساماندهی شکارچیان ثبت نام کرده و خواستار اختصاص دفترچه شکار برای فعالیت‌های خود به صورت قانونی شدند.
کد خبر: ۵۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳ 23 June 2015

سید رضا موسوی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: ما امسال نیز با اعمال محدودیت‌هایی در امر شکار و ممنوعیت شکار در برخی از حوزه‌های تلاشمان بر این است تا نسبت به افزایش جمعیت جانوران و حیوانات اقدامات جدی و ضروری را انجام دهیم.

وی با اشاره به ممنوعیت صدور جدید پروانه شکار برای افراد متقاضی گفت: ما در سال گذشته نیز به رغم آنکه هیچ آزمایش مثبتی را از بروز بیماری فوق حاد پرندگان در بین پرندگان مهاجر شاهد نبودیم اما با ممنوع کردن شکار سعی کردیم تا با احتیاط بیشتر عمل کنیم.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل متقاضیان امر شکار در استان اردبیل را بیش از 3 هزار نفر اعلام کرد و افزود: البته همه اینها شکارچی نیستند و ما با سیاست کنترلی و محدودکردن امر شکار سعی کردیم تا نسبت به برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی یک تلاش و جدیت واقعی را انجام دهیم.

گزارش احیای نئور نهایی شده است

موسوی در بخش دیگری از گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل در مورد دریاچه نئور و ضرورت احیای آن بیان کرد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته گونه مهاجم به این دریاچه وارد شده و اکوسیستم آن را به هم زده است و امکان پرورش و تولید ماهیان قزل‌آلای رنگین کمان در این دریاچه از بین رفته است ما از سال گذشته با امضای قراردادی با پژوهشکده آبزی‌پروری انزلی سعی کردیم تا احیای این دریاچه انجام شود که راهکارهای عملی در این زمینه در نظر گرفته شد.

این مسئول از نهایی کردن گزارش این دریاچه با نگاه کارشناسی خبر داد و یادآور شد: امیدواریم با راهکار عملی که طی دو سال به اجرا می‌رسد شاهد احیای دریاچه نئور و از بین رفتن گونه مهاجم در این دریاچه باشیم.

مدیرکل محیط زیست استان اردبیل در پایان سخنان خود به مناطق تحت مدیرییت حفاظت محیط زیست استان نظیر سبلان، آق‌داغ، ‌غار یخگان و منطقه شکار ممنوع اردبیل اشاره کرد و گفت: مناطق تحت مدیریت ما پایین‌تر از استاندارد جهانی است که سعی داریم ر قم آن از 7.8 درصد به 10 درصد افزایش داده تا در نهایت در سال‌های آینده بتوانیم به تعهداتمان در افزایش مناطق تحت مدیریت تا 17 درصد دست پیدا کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار