امام جمعه جهرم بااشاره به فرا رسیدن ایام اربعین سیدالشهدا(ع) به حرکت بسیار پویا و تاثیرگذار شیعیان در پیاده‌روی اربعین در آن را نمادی از وحدت جهان تشیع برشمرد و اظهار داشت: جمعیت بیش از چهار میلیون نفری شیعیان در این حرکت عظیم معنوی به نوعی بزرگترین اجتماع دینی در دنیا محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۱۸۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶ 03 November 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه امروز شهر دارالمومنین با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین سیدالشهدا(ع) به حرکت بسیار پویا و تاثیرگذار شیعیان در پیاده‌روی اربعین در آن را نمادی از وحدت جهان تشیع برشمرد و اظهار داشت: جمعیت بیش از چهار میلیون نفری شیعیان در این حرکت عظیم معنوی به نوعی بزرگترین اجتماع دینی در دنیا محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تنها در ایران بیش از 2 میلیون ویزا صادر شده و مردم با شور و شعور وصف‌ناپذیری به زائران اباعبدالله(ع) می‌پیوندند، افزود: این حرکت به عنوان یک نمایش از قدرت دین در روزگاری که حکومت‌های خلاف ارزش و ضد دین در دنیا رواج پیدا کرده، تبدیل شده است.

امام جمعه جهرم با تاکید به برپایی مجالس و محافل سوگواری در اربعین سرور و سالار شهیدان، خاطرنشان کرد: در برپایی محافل سوگواری در روز اربعین باید جدیت شود تا دنیا بداند جهان تشیع به احترام اباعبدالله یک پارچه به حرکت در آمده است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نمازجمعه جهرم به روز فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: آنچه در مورد شورای فرهنگ عمومی باید گفت این است که این شورا جایگاه یک سازمان را ندارد و وظایف‌ها یه درستی مشخص نیست.

خطیب نماز جمعه جهرم با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی یک سازمان نیست و نقش آن مشورت کردن در مسائل مرتبط است، بیان کرد: این ذهنیت نباید میان افراد باشد که مسوول شورای فرهنگ عمومی همه کاره فرهنگ یک شهر است.

وی با اشاره به خروجی غیر موثر شورای فرهنگ عمومی، تاکید کرد: مسائل فرهنگی تنها با اتکا به مردم شدنی است.

امام جمعه جهرم همچنین به 13 آبان روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نیز اشاره کرد و گفت: نوجوانان باید اثبات کنند که نسل دوم و سوم انقلاب هنوز همان فکر و منطق مبارزه با استکبار را می‌فهمد  و در زمینه مبارزه  می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار