رئیس سازمان بهزیستی کشور:
فارس:رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آمار معلولین در کل کشور و وضعیت رفاهی آنها بیان داشت: یک میلیون و 300 هزار معلول در کشور داریم که ۲۵ درصد معلولین ذهنی، ۱۱درصد نابینا، ۱۵ درصد ناشنوا و ۸۹ درصد دارای اختلالات ذهنی هستند اما با توجه به غربالگری نابینایی و ناشنوایی شیوع این دو معلولیت بالای ۸۰ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۵۲۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ 07 November 2017
انوشیروان محسنی بندپی در افتتاح اورژانس اجتماعی شهرستان هشترود با بیان اینکه در حمایت از معلولین طرحی بررسی و به مجلس ارائه شده است، اظهار داشت: برای پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی غربالگری قبل از ازدواج حالت الزام پیدا کرده و به محض ابلاغ این طرح کسانی که برای ازدواج اقدام کنند تنها با ارائه این سند ازدواجشان ثبت می‌شود.

وی در خصوص خدمات بهزیستی به مبتلایان اوتیسم نیز عنوان کرد: اختلالات اوتیسم باعث عقب ماندن رشد سلول‌‌های عصبی است و تا هشت سالگی اگر شناسایی شود قابل ترمیم است، امروز کسانی که مجوز مرکز اوتیسم را دریافت می‌کنند باید ویژگی‌‌های لازم را داشته باشند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: ۵۸ مرکز مجوز نگهداری و رسیدگی به کودکان اوتیسم در کشور را دریافت کرده‌‌‌اند که به دنبال افزایش این مراکز هستیم.

وی با اشاره به آمار معلولین در کل کشور و وضعیت رفاهی آنها بیان داشت: یک میلیون و 300 هزار معلول در کشور داریم که ۲۵ درصد معلولین ذهنی، ۱۱درصد نابینا، ۱۵ درصد ناشنوا و ۸۹ درصد دارای اختلالات ذهنی هستند اما با توجه به غربالگری نابینایی و ناشنوایی شیوع این دو معلولیت بالای ۸۰ درصد کاهش یافته است.

محسنی بندپی در خصوص انجام طرح پایلوت در چندین شهرستان و نتایج موفق آن تاکید کرد: در دو استان از کشور طرح پایلوت غربالگری انجام شده است که کاهش ۱۷ درصدی معلولیت را در پی داشته و در سال ۹۴ یک شهرستان در استان آذربایجان‌شرقی تحت آزمایش قرار گرقت که نتایج آن موفقیت‌آمیز بوده است.

وی سازمان بهزیستی را پیگیر مساله اشتغال معلولین دانست و خاطرنشان کرد: ۴۶ هزار نفر جز جامعه هدف بهزیستی مشغول به اشتغال شده‌‌‌اند که ۲۶ هزار نفر از آنان جزو معلولین بوده‌‌اند، همچنین برای اولین بار لایحه حمایت از معلولین به مجلس ارائه شده است و امیدواریم هرچه زودتر این لایحه تصویب شود ودر خصوص مشوق‌های کار آفرینی سازمان بهزیستی تعهد کرده است که به میزان درصد معلولیت حقوق آنان را پرداخت کند و تا پنج سال بیمه را نیز برعهده داشته باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: از ابتدای امسال افزایش پنج برابری مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی را داشته ایم و مقرر شده هرسال با افزایش حداقل حقوق این مستمری نیز افزایش پیدا کند.

وی در خصوص اورژانس های اجتماعی کشور نیز تاکید کرد: تا سال ۹۲ صد و‌پنجاه اورژانس اجتماعی در کشور بوده که از ابتدای دولت دوازدهم صد و پنجاه اورژانس دیگر نیز در شهرهای بالای 50 هزار نفر مجوز دریافت کرده‌‌اند که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده است که هفته آینده نیز پنجمین‌ جلسه آسیب‌‌های اجتماعی در محضر مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :