رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه از نظر بهبود شاخص فضای کسب و کار جزو چند استان آخر کشور است.
کد خبر: ۵۲۱۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ 08 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا ، کیوان کاشفی در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری خارجی استان کرمانشاه که امروز (17 آبان) برگزار شد، یکی از راه‌های کمک به اقتصاد استان را جذب سرمایه‌های خارجی دانست.

وی با بیان اینکه مهمترین و حساس ترین اصل برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی بهبود فضای کسب و کار است، خاطرنشان کرد: متاسفانه طی سه ماهه گذشته روند بهبود فضای کسب و کار استان نزولی بوده و اکنون جزو سه یا چهار استان آخر کشور هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه افزود: فضای کسب و کار نخستین موضوعی است که از سوی سرمایه‌گذاران خارجی مورد توجه قرار می‌گیرد.

کاشفی در ادامه از پیگیری برای معرفی پروژه‌های استان در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور خبر داد و عنوان کرد: باید بسته‌های استاندارد برای معرفی در این همایش داشته باشیم که محاسبات طرح‌ها، نقطه سر به سر، مجوزها و وضعیت پروژه همه در آن مشخص باشد.

  نعمت‌الله حقیقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز گفت: نباید اجازه دهیم سرمایه‌گذاری‌های خارجی وارد بروکراسی اداری دستگاه‌ها شود.

وی معتقد است، حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی مزیت‌ها و مشوق‌های خاص خود را دارد و باید در روندی جداگانه طی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه به همایش و نمایشگاه‌ فرصت‌های سرمایه گذاری استان کرمانشاه که سال گذشته برگزار شد اشاره کرد و افزود: سطح این همایش بسیار بالا و در بعد ملی بود و از سفیران بسیاری از کشورها برای حضور در این همایش دعوت شد.

به گفته این مسئول، در این همایش 24 پنل تخصصی در بخش‌های مختلف به زبان انگلیسی ارائه شد که کار قابل توجهی بود.

حقیقی عنوان کرد: این همایش یک مانور موفق برای برگزاری همایش‌هایی از این دست بود.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز از شناسایی 27 پروژه بخش کشاورزی در استان خبر داد که قابلیت معرفی برای سرمایه‌گذاری خارجی را دارد. 



منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار