نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بر لزوم هر چه پرشورتر برگزار کردن اربعین حسینی و مشارکت آحاد مردم در راهپیمایی مربوط به آن تاکید کرد و بیان داشت : اربعین تجلی بغض به استکبار و مهر به اولیای دین است.
کد خبر: ۵۲۱۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ 09 November 2017

تابناک فارس به نقل از ایرنا:آیت لله احمد بهشتی پنجشنبه اربعین حسینی فرصتی برای زنده نگه داشتن یاد حسین ابن علی و زنده نگه داشتن قیام عاشورا است. 
وی ادامه داد: این روز همچنین نمونه کاملی از خشم شیعیان در برابر استکبار است ، استکبار در طول تاریخ وجود داشته و محدود به یزید و معاویه نمی شود ، استکبار در هر عصری چهره ای دارد و اکنون نیز با چهره دشمنان دین و دشمنان نظام اسلامی ظهور و بروزدارد. 
استاد دانشگاه و عاشورا پژوه با تاکید بر اینکه شیعه با اشک و خشم در طول تاریخ به زنده نگهداشتن قیام عاشورا همت گماشته است گفت : اربعین حسینی نیز جلوه ای از خشم و اشک دارد ، خشم به استکبار و دشمنان دین و اشک برای مظلومیت حضرت سید الشهدا (ع) ، مردم با راهپیمایی اربعین و نشان دادن خشم و اشک و ظهور مهر و غضب ندای حسینی را می شنوند و به آن لبیک می گویند. 
آیت الله بهشتی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین نخستین بار توسط جابر ابن عبدالله انصاری بنیان گذاشته شده است گفت : پس از گذشت صدها و هزاران سال از راهپیمایی جابر که از مدینه به سمت کوفه و کربلا انجام شد اکنون ملت ما همین راهپیمایی را برای زنده نگه داشتن اربعین حسینی انجام می دهند و تداوم می بخشند ، زیارت قبر حضرت سید الشهدا (ع) در روز اربعین فضیلت فراوان دارد و کسانی که دراین مسیر قدم می گذارند محبان اهل بیت و دوستداران خاندان عصمت و طهارت هستند. 
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: نوری که از قیام کربلا و عاشورا ساطع شده است همچنان درخشان و فروزان است ؛ عشقی که از قیام حسین ابن علی در دل مردم می جوشد زمان و مکان نمی شناسد ، رنگ و ملیت نمی شناسد ، ایرانی و عراقی و مسلمان و غیر مسلمان نمی شناسد. 
آیت الله بهشتی گفت:می بینیم که بسیاری از برادران غیر مسلمان ما نیز به عشق حضرت سید الشهدا (ع) در راهپیمایی اربعین حضور دارند ، نور فروزان حضرت حسین ابن علی در دل این امت جای گرفته است ، اربعین جلوه ای از تابش نور حسین ابن علی است. 
وی بر لزوم مشارکت مردم و همراهی زایران و عزاداران با مسوولان محلی و منطقه ای برای برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین تاکید کرد و گفت : این مراسم باید به گونه ای باشد که پیام روحبخش و پیام متعالی داشته باشد ، نباید با آسیب رساندن به آن با پدید آوردن مناظر ناپسند ماند اسراف و ریخت و پاش و انباشت زباله، بهانه به دست بدخواهان داد ، اربعین جلوه نور است و باید تابناک بماند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار