kماينده مجلس و موافق استيضاح:
نماينده مردم دشتستان با بيان موافق بودن استيضاح آموزش و پرورش و نارضايتي از مديريت اظهار کرد: وزير آموزش و پرورش هيچ تلاشي براي اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش نکرد.
کد خبر: ۵۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰ 24 June 2015
به گزارش تابناک یزد سيد مهدي موسوي‌نژاد در مخالفت با وزير آموزش و پرورش در صحن علني مجلس عنوان کرد: طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش در تاريخ 25 خرداد سال 93 يعني يک سال پيش تقديم هيات رئيسه شد و بنا به دلايلي امروز مطرح شد.
لازم است يادآوري کنم استيضاح به معني و با هدف عزل و برکناري يک وزير نيست، بلکه به معني توضيح خواستن و روشنگري است؛ چه بسا با توضيحات آقاي فان،٬ نمايندگان قانع شوند و او با توان به کارش ادامه دهد.
نماينده مردم دشتستان در مجلس نهم با بيان اين که همه ما به پاکدستي و تدين آقاي فاني اذعان داشته و به او ارادت داريم گفت: دليل اصلي استيضاح در حوزه مديريت و تدابير راهبردي وزارت آموزش و پرورش اس، در حالي که همه تلاش‌ها اين بود که استيضاح صورت نگيرد و اين کار با تذکر تمام شود. ما خوشحال نيستيم که پس از جلسات متعدد همه راه‌ها به استيضاح ختم شد. اميدواريم نتيجه استيضاح امروز هرچه هست به نفع جامعه فرهنگي باشد.
موسوي‌نژاد با اشاره به اين که استيضاح يکي از راه‌هاي انتقال مشکلات فرهنگيان به دولت است، گفت: اميدواريم راهي براي اراده جدي رئيس جمهور و معاونان او براي حل مشکلات فرهنگيان باشد. آنچه در مورد استيضاح به آقاي فاني گفته مي‌شود، در حوزه فرهنگيان و آموزش و پرورش است. عدم اقدام جدي در اجرايي شدن سند تحول بنيادي آموزش و پرورش با وجود اين که اين مورد در برنامه پيشنهادي آقاي فاني در راي اعتماد وجود داشته، يکي از دلايل استيضاح است.
وي گفت: عدم توجه به رويکرد برنامه‌محور به دانشگاه فرهنگيان و انتصاب مديران بازنشسته، بي‌انگيزه و بي‌برنامه با رويکردي سياسي و جناحي در مديريت‌هاي ستادي و ارشد از ديگر مشکلات موجود در رابطه با آموزش و پرورش است. نگاه قالب جناحي و حزبي به آموزش و پرورش در اين دوره وجود دارد. در سياست‌هاي کلي تحول آموزش و پرورش بر ثبات آن تاکيد شده، نه تبديل آن به ستادهاي انتخاباتي.
موسوي‌نژاد افزود: متاسفانه حلقه مشاوران خاص سياسي آقاي فاني در استان، باعث انتصاب افرادي شده‌اند که صرفاً به خاطر فعاليت‌هاي آنها در ستادهاي انتخاباتي و بدون توجه به شايستگي آنها اين اقدام صورت گرفته و مهم‌ترين وزارتخانه‌اي بايد بدون باندبازي اداره شود، امروز دچار آسيب جدي شده است.
وي ادامه داد: آقاي فاني شما چه اقدام عملي در اجراي بند 6 سياست تحول آموزش و پرورش با هدف تحول در ساختار مديريت و افزايش کيفيت آموزش و پرورش و همچنين بند ارتقاي سهم اعتبارات غير پرسنلي به پرسنلي انجام داده‌ايد. عدم استفاده از صندوق ذخيره فرهنگيان براي حل مشکلات آنها و همچنين عدم استفاده از رويکرد عملي براي جذب نيروي کارآمد در دوره ابتدايي از ديگر مشکلاتي است که وجود دارد. متاسفانه نيروي بازنشسته به عنوان عامل کار در دوره ابتدايي استفاده مي‌شود و از فناوري اطلاعات براي تحقق عدالت آموزشي و ارائه برنامه‌هاي آموزشي به صورت الکترونيکي استفاده نمي‌شود و در سال‌هاي اخير اين روند سير نزولي هم داشته است. مديريت نامناسب در ساماندهي نيروهاي انساني باعث شده که محل سکونت برخي معلمان دور از همسر و خانواده آن ها باشد که اين نيز مشکلي را براي فرهنگيان به وجود آورده است.
نماينده مردم دشتستان در مجلس نهم به عدم اجراي مصوبات مجلس در خصوص استخدام مربيان پيش دبستاني و عدم توجه به مرخصي‌هاي زايمان معلمان و فرهنگيان به عنوان ديگر مشکلات و دلايل استيضاح فاني اشاره کرد.
موسوي‌نژاد با اشاره به ناتواني وزير محترم در جلب توجه نظر دولت به آموزش و پرورش يادآور شد: شما سرانه فضاهاي آموزشي را نگاه کنيد به مدارس شبانه روزي توجه نمي شود و مناطق محروم نيز بي‌توجه مانده اند مدارس نمونه دولتي پول نمي‌گيرند٬ ولي به انحاي مختلف پول مي‌گيرند و بيمه طلايي فرهنگيان نيز براي دلخوش کردن فرهنگيان است، بسياري از فرهنگيان ما شغل دوم دارند و اين به دانش آموزان ضربه مي زند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار