رئیس اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش فارس گفت: درسال جاری ۱۴۰ پایگاه به منظور راهنمایی و هدایت دانش آموزان برای انتخاب رشته دانشگاه در سطح استان فعالیت خواهند کرد.
کد خبر: ۵۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸ 24 June 2015

تابناک فارس به نقل از مهر:کامران حکمت بیان کرد: تعداد پایگاه های انتخاب رشته و تعداد مشاوران در هر منطقه بر اساس تعداد دانش آموزان و نیاز آن منطقه است که توسط اداره آموزش و پرورش هر ناحیه اعلام می شود.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۲۰ پایگاه انتخاب رشته در فارس فعالیت داشتند که ۱۳ مورد از آنها در شهر شیراز بودند برای امسال نیز تا حدی تعداد پایگاه ها گسترش یافته و به ۱۴۰ پایگاه رسیده است.

رئیس اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش فارس گفت: پس از اخذ مجوز از سوی هر پایگاه و اعلام نتایج کنکور، مشاوران مخصوصی که پیش از این درباره هدایت انتخاب رشته دانشگاه آموزش دیده و سابقه فعالیت در این زمینه را دارند، به راهنمایی دانش آموزان می پردازند تا بتوانند به شکل صحیحی انتخاب رشته خود را انجام دهند.

حکمت با بیان اینکه بنابر ضرورت موجود نرم افزاری توسط آموزش و پرورش فارس تهیه شده که می تواند شانس قبولی دانش آموزان در هر رشته و دانشگاه را بر اساس رتبه آن ها پیش بینی کند، اظهار داشت: دانش آموزان می توانند این نرم افزار ارزان و سهل الوصول را از سایت مشاوره اداره کل آموزش و پرورش فارس دانلود کنند و با وارد آوردن اطلاعات و وضعیت خود در آن تخمین این که در چه دانشگاه و رشته ای در خارج یا داخل استان پذیرش می شوند را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه این نرم افزار در سال های گذشته نیز وجود داشته و امسال سطح آن کمی ارتقا یافته، گفت: یکی از ویژگی های این نرم افزار بومی بودن آن است که سعی شده بر اساس نیاز داوطلبان ورود به دانشگاه استان فارس تهیه شود.

۶۰ هزار دانش آموز فارسی انتخاب رشته دبیرستان انجام می دهند

رئیس اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال جاری حدود ۶۰ هزار دانش آموز پایه اول مقطع متوسطه دوم در استان انتخاب رشته دبیرستان را انجام می دهند.

حکمت افزود: بر اساس نمرات علمی دانش آموز و نظر دانش آموز، والدین و مشاور، فرم هدایت تحصیلی برای دانش آموز صادر می شود که در آن اولویت های تحصیلی که دانش آموز می تواند در آن ها موفق تر باشد، مشخص می شود.

وی با بیان اینکه حتما هر یک از دانش آموزان شرایط تحصیل در حداقل یک رشته را کسب خواهند کرد، گفت: در برخی موارد خاص در حالتی که شرایط تحصیلی دانش آموز با علاقه وی یکی نباشد، مشاور می تواند با اعمال نظر شغلی خود امکان ادامه تحصیل دانش آموز در آن رشته را فراهم کند که البته چنین وضعیتی به شکل استثنا انجام می شود.

رئیس اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: همچنین دانش آموز اگر نتوانست به رشته مورد علاقه خود راه پیدا کند و تمایل داشت در نهایت می تواند پس از یک سال تغییر رشته دهد.

برچسب ها: انتخاب رشته ، کنکور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار