استاندار خراسان رضوی گفت: این استان در بخش اشتغال برای روستاییان عملکرد مناسب و قابل قبولی داشته و رتبه نخست را در بین استانها به دست آورده است.
کد خبر: ۵۲۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷ 18 November 2017
به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان روز شنبه در حاشیه بازدید از ستادهای استقبال از زائران محور مُلک آباد - مشهد، در جمع اعضای بخشداری احمدآباد و شورای شهر مُلک آباد افزود: توجه به روستاها از برنامه های جدی دولت تدبیر و امید است.
وی گفت: رشد جمعیت روستاها در کشور منفی 6 درصد است اما در این استان با توجه به اقداماتی که در روستاها انجام شده این شاخص 6 دهم درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه دولت به تامین زیرساختها و خدمات عمومی در روستاها متعهد است، افزود: در زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید 59 درصد روستاهای استان گازرسانی شده بود و اکنون این میزان به 79 درصد رسیده و پیش بینی می شود در پایان دولت دوازدهم به 90 درصد برسد.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: هم اکنون در این استان 73 شهر و شهرداری وجود دارد که 28 مورد آن های شهرهای بزرگند که اقتصاد خوبی دارند و اقتصاد مابقی ضعیف است.
رشیدیان ادامه داد: برای تقویت اقتصاد شهرهای کوچک سه درصد از مالیات ارزش افزوده و درآمد حاصل از جرائم راهنمایی و رانندگی به شهرداری و دهیاری ها اختصاص یافته است تا علاوه بر استقلال مالی بتوانند بهتر به شهروندان خدمت رسانی کنند و بر همین اساس شهرداری مشهد هم باید 52 درصد بودجه مذکور را دریافت کند اما به این شکل انجام نمی شود.
وی با بیان اینکه از فرصت خدمت به مردم باید به بهترین صورت استفاده کرد، افزود: باید همه کارها با آگاهی از قانون و به دور از خویشاوندسالاری انجام شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: گاهی مشاهده می شود که به دلیل ناآگاهی از قوانین، قرارداد بعضی طرح های عمرانی به پیمانکارانی از اقوام و خویشان سپرده می شود که با این موضوع بشدت برخورد می شود.

*رشد 400 درصدی جمعیت مُلک آباد
یکی از اعضای شورای شهر ملک آباد نیز اظهار کرد: در سالیان اخیر جمعیت این شهر 400 درصد رشد داشته است و به همین دلیل امکانات هم باید متناسب با این جمعیت فراهم شود.
حسین شکوهی فرد با بیان اینکه 2 هزار نفر از زائران پیاده رضوی در دهه آخر صفر مهمان منازل شهر مُلک آباد هستند، افزود: در این روزها همه مساجد، هیاتها و سالن های ورزشی این شهر مملو از زائران پیاده است و همه امکانات برای آنها بسیج شده است.
وی گفت: روزانه 50 هزار خودرو از محور این شهر عبور می کند که حدود 20 هزار خودرو در این محیط توقف کرده و از خدمات شهرداری مُلک آباد استفاده می کنند به همین خاطر خواهان اختصاص بودجه ای در این خصوص هستیم.
وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی مُلک آباد به مشهد، ساخت سوله های اضطراری در این شهر برای کمک رسانی و ارائه خدمات اجتماعی در مواقع ضروری مفید و موثر خواهد بود.
شهر مُلک آباد در فاصله 40 کیلومتری مشهد واقع است و 2 هزار و 700 نفر جمعیت دارد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار