منبع خبر به صراحت جمع آوری بنرهای منتشره منتسب به دستگاه قضایی در ایام اربعین را دلیل این بازداشت عنوان نموده ودر خبر منتشره نیز به صراحت به آن اشاره شد که اگر دلیل بازداشت و خدشه به حیثیت اجتماعی ایشان صرفا جمع آوری چندین آگهی آن هم به دستور فرماندار شهرستان صورت گرفته باشد ،این عمل به تنهایی نمی تواند عملی مجرمانه محسوب شود .
کد خبر: ۵۲۹۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵ 25 November 2017
عصر امروز خبری در خصوص بازداشت صابر جعفری رییس روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهران به حکم دادستان این شهرستان درفضای مجازی ورسانه ای استان منتشر شد .
 
به گزارش تابناک ایلام ،در ابتدای انتشار خبر پیشین ،منابع خبری به گونه ای چرایی بازداشت صابر جعفری مدیر روابط عمومی فرماندار شهرستان مهران را انتشار دادند که به صورت ناخود آگاه ،در ذهن مخاطبین ،اهداف سیاسی ومغرضانه ای در پشت این بازداشت تداعی می شد.
 
منبع خبر به صراحت جمع آوری آگهی های منتشره منتسب به دستگاه قضایی در ایام اربعین را دلیل این بازداشت عنوان نموده ودر خبر منتشره نیز به صراحت به آن اشاره شد که اگر دلیل بازداشت و خدشه به حیثیت اجتماعی ایشان صرفا جمع آوری آگهی آن هم به دستور فرماندار شهرستان صورت گرفته باشد ،این عمل به تنهایی نمی تواند عملی مجرمانه محسوب شود .
 
اما گویا دلیل بازداشت امروز  مدیرروابط عمومی فرمانداری شهرستان مهران چیزی شبیه به همان مورد مطرح شده در خبر پیشین بوده است .براساس شنیده ها سازمان بازرسی کشور در ایام اربعین بمنظور ارزیابی عملکرد دستگاههای درگیر درکنگره عظیم اربعین و اخذ شکایت های احتمالی زائرین از آنان، مبادرت به توزیع اعلامیه هایی در سطح شهر نموده است.
 
مدیر روابط عمومی فرمانداری هم حسب الامر فرماندار محترم شهرستان مبادرت به جمع آوری اعلامیه ها از سطح شهرنموده است ،سازمان بازرسی هم پس از اطلاع از اقدام فرمانداری در خصوص جمع آوری اعلامیه ها ،از آنان شکایت و مصداق ضرب المثل " گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مس گری " دستور بازداشت مدیر روابط عمومی را صادر وایشان توسط پلیس امنیت بازداشت می شود.
 
البته ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد در کنار اصل تفکیک  خدشه ناپذیر قوا و استقلال دستگاه قضایی که در کشور ما به قوت در حال اجراست ،رعایت حقوق مسلم شهروندی و لزوم  رعایت الزامات قانونی و اثبات عمل مجرمانه نیز به خوبی وشفافیت بیان شده است ،گرچه این عمل به خودی خود نمی تواند عمل مجرمانه ای تلقی شود ،اما سازمان بازرسی هم بهتر از همگان به تخلفات گسترده دستگاههای اجرایی در شهرستان مهران واقف به نحویکه اصلا نیازی به انتشار اعلامیه هم احساس نشده ونخواهد شد. اعلامیه هایی که بخاطر جمع آوری آنها، اینچنین یک کارمند آبرومند در معرض هتک حیثیت اجتماعی قرار گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار