رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:
تابناک: رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اتاق بازرگانی نمی‌تواند نقش اجرایی داشته باشد بلکه یک نهاد مشورتی است.
کد خبر: ۵۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ 26 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، سید عبدالوهاب سهل آبادی چهارشنبه شب در نخستین نشست خبری هیئت نمایندگان هشتمین دوره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان اظهار داشت: اتاق در همه جا نظر مشورتی داشته و باید به جای فاصله‌ها سعی کنیم نزدیک‌تر شویم تا بتوانیم انتظارات مردم را جامه عمل بپوشانیم.

وی با اشاره به اینکه از دست دادن کرسی اصفهان در اتاق ایران را نباید بزرگ جلوه داد، افزود: اتاق اصفهان پس از تهران مهم‌ترین اتاق کشور محسوب می‌شود و توانسته به خوبی جایگاه خود را در اتاق ایران پیدا کند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان یادآور شد: هم رای شدن اتاق اصفهان مهم‌تر از یک کرسی در اتاق ایران است.

وی بیان کرد: مالیات سنگین اصفهان در سال جاری و سرمایه گریزی در استان تنها مختص اصفهان نبوده بلکه میزان مشکلات واحدهای صنعتی تبریز به مراتب بیشتر از اصفهان است.

سهل آبادی گفت: معادن استان با مشکلاتی همچون هزینه آب، برق، مسیر راه و غیره مواجه هستند اما متاسفانه بیشتر افراد تنها به مشکلات معادن بزرگ می پردازند در صورتی که بیش از ۹۰ درصد معادن استان اصفهان کوچک بوده و نیاز به توجه دارند.

وی با اشاره به تشکیل معاونت جوانان و معاونت بانوان در اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: در همین راستا قرار بر این شد که در تمام کمیسیون‌ها ۳۰ درصد اعضا را جوانان و بانوان تشکیل دهند و در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد اعضای اتاق را افراد زیر ۴۰ سال تشکیل می‌دهند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان پیرامون تشکیل معاونت گردشگری در اتاق اصفهان اعلام کرد: اصفهان یکی از ظرفیت‌های مهم در گردشگری به شمار می‌رود و اتاق نیز این موضوع را با جدیت دنبال می‌کند که در همین راستا معاونت گردشگری را همراه با کمیسیون گردشگری در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه باید صنعت سبز را در دستور کار خود قرار دهیم، بیان کرد: اینکه فولاد مبارکه از سال ۷۲ به بعد بالغ بر ۶۷ درصد مصرف آب خود در هر تن تولیدی را کاهش داد یک اتفاق مهم است اما استان اصفهان نباید آب شهرک صنعتی یزد و یا استان‌های دیگر را تامین کند در حالی که خود نیازمند آب است.

سهل آبادی گفت: ماشین آلات به روز در معادن بسیار گران قیمت و سرمایه اولیه در این صنعت بسیار هزینه‌بر است و باید اعتراف کرد بهره برداران از معادن تحمل این همه مشکلات را ندارند به طوریکه متاسفانه در سال گذشته بسیاری از معادن استان روبه تعطیلی رفته اند.

وی با اشاره به تشکیل معاونت جوانان، بانوان و گردشگری در اتاق اصفهان گفت: در همین راستا قرار بر این شد که در تمام کمیسیون‌ها ۳۰ درصد اعضا را جوانان و بانوان تشکیل دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار