در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر
تابناک : دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان مرکزی از وجود بیش از 340 نوع مواد روانگردان در بازار ایران خبر داد
کد خبر: ۵۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹ 27 June 2015

به گزارش تابناک مرکزی محمدزيدوند دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان مرکزي در خصوص فعاليت هاي عرصه مبارزه با مواد مخدر گفت: متاسفانه در سطح جامعه يک تفکر بسيار انتزاعي شکل گرفته و آن اينکه مسئله مبارزه با مواد مخدر را فقط در حوزه اقدامات قهري و پليسي مي بينند.

وی ادامه داد: پس از سال 85 که سياست هاي کلان عرصه مبارزه با مواد مخدر توسط مقام معظم رهبري ابلاغ شد، ايشان به مقوله اجتماعي کردن مبارزه با مواد مخدر اشاره فرمودند و اين مهم در دستور کار مسئولين ارشد نظام قرار گرفت.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان مرکزي افزود: در حال حاضر نيز مبحث مبارزه با مواد مخدر با شعار اجتماعي کردن مبارزه با مواد مخدر در اولويت اصلي ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور قرار دارد.

زيدوند، توجه به حوزه اقدامات فرهنگي و پيشگيري را به عنوان حلقه مفقوده در بخش مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد.

وی با بيان اينکه اقدامات بسيار خوبي طي سال هاي گذشته عليرغم کمبود امکانات، منابع و عليرغم عدم حمايت سازمان هاي بين المللي  و مجامع بين المللي از کشورمان، توسط دستگاه هاي مقابله اي انجام گرفته است، گفت: با وجود کيلومترها مرز مشترک با افغانستان و پاکستان و قرار گرفتن در خط مقدم مبارزه با ورود مواد مخدري که در اين دو کشور توليد و براي ترانزيت از مرزهاي ما براي رفتن کشورهاي ديگر به کشور ما سرازير مي شد هيچ حمايتي از سوي سازمانهاي بين المللي نداشته ايم.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان مرکزي افزود: در حوزه اقدامات فرهنگي و پيشگيري نتوانستيم به خوبي فعاليت کنيم، هرچند دستگاه هاي مقابله اي در حوزه دستگيري خرده فروشان و قاچاقچيان، و دستگاه قضا در صوص محاکمه خاطيان مواد مخدر چيزي را کم نگذاشته اند.

زیدوند بيان کرد: مسئوليت کاهش گرايش به مصرف مواد مخدر تنها به دستگاههاي مقابله اي بر نمي گردد، بلکه مجموعه اي از دستگاه ها در اين حوزه موثرند که در ستاد مبارزه با مواد مخدر و دبيرخانه هاي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان ها گرد هم آمده اند.

وي گفت: اميدواريم با برنامه هايي که در طول دو سال اخير در عرصه فرهنگي پيشگيري تدوين شده است، جامعه را نسبت به مسئله مواد مخدر حساس کنيم و با نشر آگاهي در جامعه، خانواده ها و مردم را به عرصه مبارزه با مواد مخدر بکشانيم، به طوري که حس مسئوليت پذيري اجتماعي در مبارزه با اين آسيب اجتماعي را بالا ببريم و اين اقدامات به افزايش مشارکت اجتماعي مردم و حل معضل مصرف و گرايش به مواد مخدر و روانگردان ها بيانجامد.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان مرکزي گفت: بيش از 340 نوع مواد روانگردان در دنيا توليد شده که اين ميزان در بازار کشور ما هم وجود دارد و آثار مخرب تري نسبت به مواد مخدر سنتي دارد. ما تلاش مي کنيم که مردم را به عرصه بياوريم زيرا مبارزه با مواد مخدر تک بعدي نيست.

اجراي برنامه هاي ورزشي از جمله ورزش هاي باستاني و زورخانه اي و همايش پياده روي از ديگر برنامه هاي اين روز بود.

کنفرانس بين المللي مبارزه با اعتياد و قاچاق مواد مخدر 26 ژوئن 1987 برابر با پنج تير را به منظور ابراز عزم  سياسي ملت ها در مبارزه با پديده خانمانسوز و شوم مواد مخدر، روز جهاني مبارزه با مواد مخدر ناميده است.

يکصد تن انواع مواد مخدر امروز همزمان با روز جهاني مبارزه با مواد مخدر در 12 استان کشور امحا مي شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار