کد خبر: ۵۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷ 27 June 2015
نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان۴۰ تختخوابی قدس جوابگوی تامین مطالبات درمانی جمعیت بیش از ۳۰۰ هزار نفری این شهرستان نیست.

حسین گروسی، نماینده مردم شهریا، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تقویت هر چه بیشتر زیر ساخت های درمانی و بهداشتی در غرب استان تهران اظهار داشت: شهرستان قدس یکی از مناطقی است که با کمبود سرانه های درمانی (تخت بیمارستانی) مواجه است و با توجه به جمعیت بیش از۳۰۰ هزار نفری این منطقه، بیمارستان ۴۰تختخوابی قدس جوابگوی تامین مطالبات درمانی مردم این شهرستان نیست.

وی افزود: سرانه تخت بیمارستانی در جهان بین  ۹۰۰ تا هزار نفر است و این رقم در کشور ایران به ۶۵۰ نفر می رسد که در واقع  ایران از این جهت با استاندارد مطلوبی روبرو است.

گروسی عنوان کرد: به دلیل توزیع نامتوازن امکانات این رقم در شهرستان های غرب استان تهران به رقم چهارهزار و ۲۰۰ نفرمی رسد که موید محدودیت شدید در حوزه های درمانی و بهداشتی است.

گروسی گفت: پیرو تـوجه ویژه دولت به تـامین امکانات درمانی در این حوزه،۷۰۰ میلیارد ریال اعـتبار به منظور راه اندازی بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی قدس پیش بینی شده است.

وی افزود: بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان ملارد نیز از دیگر پروژه های اولویت دار این منطقه است که با وجود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، فاقد بیمارستان است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار