سفیر ویتنام در ایران خواستار شد
تابناک: سفیر ویتنام در ایران در دیدار با اتاق رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، خواستار خواهرخواندگی اصفهان با یکی از شهرهای ویتنام شد.
کد خبر: ۵۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲ 27 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، گوین هونگ در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار خواهرخواندگی اصفهان با یکی از شهرهای ویتنام شد و اظهار کرد: این خواهرخواندگی می‌تواند به توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و ویتنام کمک کند.

وی از اتاق اصفهان خواست تا هیئت تجاری با هدف توسعه روابط به این کشور اعزام کند تا از نزدیک فرصت‌های مشترک تجاری و سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار گیرد.

سفیر ویتنام در ایران افزود: ویتنام جزو شورای همکاری راهبردی اقتصادی اقیانوس آرام، شامل کشورهای ویتنام، آمریکا، کانادا، ژاپن، کره جنوبی، نیوزلند، استرالیا، شیلی، مالزی، سنگاپور، پرو و مکزیک است و تجارت با یکی از این کشورها می‌تواند زمینه صادرات به سایر کشورهای عضو اتحادیه بدون مالیات و عوارض فراهم کند.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان استان اصفهان با ویتنام می‌توانند محصولات مشترکی را تولید و به کشورهای عضو اتحادیه صادر کنند.

سفیر ویتنام در ایران با اشاره به سرمایه‌گذاری کشورهای آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در ویتنام گفت: ویتنام می‌تواند شریک تجاری برای استان اصفهان باشد و با شناسایی نقاط مشترک، در بازارهای بین‌المللی حضوری فعال داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این دیدار با تاکید بر جایگاه ویژه اصفهان در حوزه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدمات اظهار کرد: استان اصفهان با 8 هزار واحد صنعتی و فعالیت 70 شهرک صنعتی می‌تواند روابط تجاری نزدیکی با ویتنام داشته باشد.

سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان بزرگ‌ترین مرکز فرآوری سنگ در خاورمیانه است، عنوان کرد: تولید مصالح ساختمانی از جمله سیمان، آجر، کاشی و سرامیک از دیگر ظرفیت‌های استان در صنعت ساختمان است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در زمینه ظرفیت‌های اصفهان در حوزه گردشگری نیز بیان کرد: اصفهان یکی از جاذبه‌های قابل توجه گردشگران خارجی است که در این زمینه می‌توانیم با ویتنام تبادل گردشگر داشته باشیم.

وی با اشاره به عضویت 2 هزار فعال اقتصادی در اتاق بازرگانی اصفهان، گفت: اتاق بازرگانی به عنوان مرکز تشکل‌های اقتصادی و پارلمان بخش خصوصی می‌تواند نقش موثری در توسعه روابط بین‌المللی با سایر کشورها داشته باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار