وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در سال جاری در مشهد می‌تواند به عنوان مدل طراحی نمایشگاهی برای معرفی مشهد در سال 2017 به پایتخت فرهنگی جهان اسلامی شود.
کد خبر: ۵۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۰ 28 June 2015
علی جنتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در نمایشگاه مشهد موضوعات و متنوع بودن آثار قرآنی رتبه خوبی را در کشور دارد، اظهار کرد: در تربیت حافظان قرآن کریم و افزایش فعالیت‌های قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، اوقاف، شهرداری و سایر ادارات مرتبط مسئول هستند و باید در حوزه افزایش حافظان قرآن کریم در مراکز استان‌ها یاریگر فعالان قرآنی باشند.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی فعالیت‌های خوبی در نمایشگاه قرآن امسال ارائه داده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مشهد شهر امام رضا و دیگر مفاخر فرهنگی ادبی کشور است بنابراین باید شورای سیاست‌گذاری مشهد 2017 با همراهی آستان قدس رضوی فعالیت‌های خود را به صورت مستمر آغاز کند.

جنتی از آغاز فعالیت‌های جدی شورای سیاست‌گذاری مشهد 2017 در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و تأکید کرد: اگر در 2 سال آینده بتوانیم همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مشهد را همچون حرم مطهر رضوی و فردوسی و خیام به مردم دنیا معرفی کنیم می‌توان مشهد را در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام به شخصیت‌های وزرای بزرگ 50 کشور مسلمان جهان معرفی کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار