سهل آبادی:
تابناک: رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: پارلمان بخش خصوصی آماده است تا دست در دست مدیران شهری کارهای بر زمین مانده را رفع و رجوع کند.
کد خبر: ۵۳۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹ 28 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، عبدالوهاب سهل آبادی در اولین نشست نمایندگان اتاق بازرگانی با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان اظهار کرد: پارلمان بخش خصوصی اصفهان در حال حاضر آماده است تا دست در دست شما مدیران شهری بدهد و کارهای بر زمین مانده اصفهان را رفع و رجوع کند.

وی با بیان اینکه ما به عنوان اتاق بازرگانی اصفهان آمادگی داریم تا نماینده‌ای از مدیریت شهری را در همه جلسات خود داشته باشیم، افزود: بسیار خوشحال هستیم که مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان شد چرا که می‌توانیم از حضور ایشان بهره‌مند شویم و مسائل مربوط به تولید و کار را در کلانشهر اصفهان بررسی کنیم اتفاقی که قبلا رخ نداده بود.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه صنعت مهمترین بخش اقتصاد کشور است، ادامه داد: صنعت امروز 40 درصد تولید ناخالص کشور را به عهده دارد پس اگر بی توجهی به این بخش نشان دهیم قطعا تبعات جبران ناپذیری گریبان ما را در اقتصاد خواهد گرفت.

سهل آبادی ادامه داد: در کنار صنعت امروز وضعیت محیط زیست، آب و توریسم اصفهان نیز مناسب نیست پس باید با سرمایه گذاری‌ها و فعالیت‌ها درست و بجا دست در دست هم مشکلات را رفع و رجوع کنیم.

وی به بحث مهم گفت‌و گوی بخش خصوصی و دولت اشاره و خاطرنشان کرد: در این بخش حضور شهردار اصفهان بسیار می‌تواند کمک کننده باشد چراکه با وجود این اتفاق قطعا افراد سرمایه‌گذار با وضعیت پروژه‌های شهری بیشتر آشنا خواهند شد.

اصفهان شورای هم‌دلی می خواهد

همچنین در این جلسه سید رسول رنجبران از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در آسیب‌شناسی اجتماعی شهر و استان اصفهان یک عدم هم‌گرایی و همدلی در تمام سطوح مدیریت شهری و استانی قابل رویت است.

وی افزود: به نظر می‌رسد انتخاب شهردار با رای قاطع شورا که امیدواریم انتخابی از روی توافق نه از روی تصادف باشد می‌تواند به دیگر ارگان‌ها و نمایندگان دیگر تشکل‌های اصفهان نیز تسری پیدا کرده و به عنوان الگویی مطرح شود.

این عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه باید در اصفهان یک شورای هم‌دلی ایجاد کنیم، اظهار کرد: در این شورا نمایندگان همه نهادها و سازمان‌ها باید حضور داشته باشند و از طریق این شورا مسائل و مشکلات اصفهان پیگیری و در صدد رفع آن برآییم.

رنجبران تاکید کرد: متاسفانه در اصفهان ما مسوولان و دست اندرکاران حرف خوب زیاد می‌زنیم ولی در عمل می‌لنگیم و امیدوارم این جلسه بتواند شروع همدلی و راستی آزمایی باشد و در میدان عمل وارد شویم چراکه امروز در موقعیتی قرار داریم که تعداد زیادی از وزیران و معاونان وزرا اصفهانی هستند. همچنین در کشور اصفهانی‌ها از نظر اقتصادی قوی ظاهر شده‌اند پس نباید غفلت کنیم و باید از این فرصت به نحو احسنت استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما در اصفهان نتوانسته‌ایم به درستی مشکلات را شناسایی کنیم، تصریح کرد: اگر شاخص‌های اقتصادی را بررسی کنیم در می‌یابیم که رده‌های آخر اقتصاد ایران را داریم و خیلی نزول کرده‌ایم پس پیشنهاد مشخص این است که مجامع نمایندگان اصفهان چه اعضای شورای شهر چه اعضای اتاق بازرگانی و چه اعضای نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در یک شورا مشکلات متعدد اصفهان را بررسی و در خصوص آن صحبت کنیم.

سال های پیش در مدیریت شهری فقط در جا زده ایم

همچنین در این جلسه یکی دیگر از اعضای مجمع نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان نصف جهان است، اما در بسیاری از مشکلات جهانی از جمله آلودگی هوا، محیط زیست، آب و ... مشکل دارد و واقعیت این است که باید امروز برای این مشکلات فکری کنیم.

مصطفی رناسی ادامه داد: شهرداری اصفهان امروز نزول کرده است و واقعیت این است که 20 سال پیش اصفهان و شهرداری آن همواره حرف اول را در ایران می‌زدند و یادمان نرفته که همه حسرت زیبایی و پاکیزگی اصفهان را می‌خوردند، اما در این سال‌های گذشته درجا زده‌ایم و پیشرفتی نکرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری باید با کسب و کار اصفهان ارتباط برقرار و هرچه سریعتر در خصوص وضعیت نمایشگاه اصفهان اقدام کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :