رییس اداره حفاظت محیط زیست تفت گفت: دو شکارچی متخلف طی چند روز اخیر در دهستان نصر آباد این شهرستان دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۴۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰ 28 June 2015
به گزارش تابناک یزد محمدرضا خواجه گفت: دستگیری این متخلفان با همکاری همیاران طبیعت و از طریق تعقیب و گریز شکارچیان انجام شد.

به گفته وی ، از این متخلفان لاشه سه راس کل وحشی، یک قبضه سلاح شکار، تعدادی فشنگ، یک دستگاه دوربین چشمی، کوله پشتی و دیگر لوازم شکار کشف و ضبط شد.

این مسوول اضافه کرد: همچنین تعدادی دیگر از شکارچیان متخلف که از محل متواری شده بودند تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند.

این مسوول خاطرنشان کرد: در مجموع امسال 6 شکارچی متخلف در حین شکار و یا بعد از آن دستگیر شده اند که اغلب آنان به شکار کل و بز در زیستگاه این گونه ها اقدام می کردند.

خواجه ،همیاری و همکاری مردم و همیاران را در شناسایی و دستگیری شکارچیان و حفظ حیات وحش ضروری خواند و گفت : با توجه حضور زیاد شکارچیان و دستگیری آنها در چند ماهه اخیر در منطقه شکار ممنوع از مردم و همیاران درخواست می کنیم همکاری بیشتر برای حفظ محیط زیست و حیات وحش داریم.

وی با بیان اینکه به علت های مختلف حیات وحش رو به منزوی شدن و از بین رفتن است ، خاطرنشان کرد : محیط زیست به تنهایی قادر به حفاظت از حیات وحش و تنوع زیستی و گونه های زیستی نیست بلکه مردم و دستگاههای مسوول دیگر نیز باید ما را در این زمینه یاری کنند.

خواجه ، از افزایش همیاران محیط زیست و برگزاری همایشی برای شکارچیان در آینده نزدیک خبر داد و اظهار امیدواری کرد ، با برگزاری این همایش و نمایش مستندی از شکار حیوانات توسط شکارچیان و صدمه ای که به محیط زیست و حیاط وحش زده می شود درس عبرت گرفته و دست از این اقدام تخریبی خود به محیط زیست بردارند.

وسعت منطقه شکار ممنوع شیرکوه تفت 50 هزار هکتار با انواع حیوانات، پرندگان و پوشش گیاهی و همچنین کل وسعت مراتع منطقه 438 هزارو 720 هکتار اعلام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار