کد خبر: ۵۴۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ 24 December 2017

بر اساس دستور جلسه مصوب هیات رئیسه، ابتدا مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در خصوص آلودگی هوای تبریز و سپس رئیس پلیس راهور استان در رابطه با طرح ترافیک سخنرانی می‌کند.

ارایه گزارش از اجرای طرح گوزل تبریزیم توسط شهردار تبریز، سخنرانی میان دستور عبداله تقی‌پور و محمدباقر بهشتی (اعضای شورا)، ارایه گزارش از عملکرد کمیسیون سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورا توسط رئیس کمیسیون و ارایه گزارش از عملکرد کمیسیون توسعه پایدار و محیط زیست شورا توسط رییس کمیسیون مربوطه از دیگر برنامه‌های جلسه امروز (یکشنبه) شوراست.
 
 سونیا اندیش با اشاره به روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی اظهار داشت: با هشدارهایی که در خصوص خسارات و صدمات ناشی زلزله اعلام می شود باید پیش آگهی در برابر زلزله داشته باشیم و بتوانیم با اتخاذ تدابیری حداقل آمادگی اولیه در برابر زلزله را داشته باشیم.

اندیش گفت: باید بتوانیم این تهدید نگرانی از زلزله را به فرصتی برای تبریز تبدیل کنیم و در ارتباط با آمادگی در برابر زلزله احتمالی برنامه ریزی و آمادگی داشته باشیم.

وی ادامه داد: از پرسنل آتش نشانی که آتش سوزی شهرک سرمایه گذاری خارجی را که آتش سوزی مهیب روی داده را تحت کنترل درآوردند و با کمترین میزان صدمه خاموش کردند تشکر می کنیم.
 
 
سهم 74 درصدی خودروها در آلودگی هوای تبریز
 
حمید قاسمی صبح امروز در جلسه شورای شهر کلان‌شهر تبریز در خصوص مدیریت آلودگی هوای تبریز اظهار داشت: ٧٤ درصد آلودگى هواى تبریز از محل تردد خودروها در سطح شهر، ٢١ درصد از سوی صنایع و پنج درصد از منبع تجارى و مسکونى است.

وی افزود: شهر تبریز در سال ٩٥ با ٨٨ روز هواى پاک در بین کلان‌شهرها بیشترین روز پاک را داشته است.

مدیرکل محیط زیست استان گفت: به مردم می‌گوییم با خودرو تک سرنشین تردد نکنید ولى در زیرساخت‌ها وقتى مشکل داریم چه کار مى‌شود انجام داد؟ خودروهاى ناوگان حمل و نقل عمومى فرسوده است، اعضاى شورا در نوسازى ناوگان عمومى همت ویژه کنند.

مدیرکل حفاظت  محیط زیست آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار، بیش از یک سوم از ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسی‌های تبریز فرسوده‌اند.

وی تصریح کرد: در سال ۹۶ تنها ۲۵۵میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در تبریز توزیع شده که شایسته کلان‌شهر ما نیست.

قاسمی خاطرنشان کرد: سهم حمل و نقل در آلودگی هوا۷۴ درصد، سهم صنایع ۲۱درصد است و سهم مصارف خانگی و تجاری تنها پنج درصد است.

وی ادامه داد: تبریز با ۱۰۸روز هوای پاک بیشترین روزهای پاک در سال را نسبت به دیگر کلان‌شهرها داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: طرح LEZ باعث شد که بیشترین تعداد خودروها در شهر تبریز معاینه فنی دریافت کنند.

وی گفت: وقتی از مردم درخواست استفاده از خودروهای عمومی را داریم باید، بدانیم ناوگان حمل و نقل عمومی ما فرسوده است.
 
بهشتی:بر اساس ارزیابی‌های تخصصی، 70درصد آلودگی هوا مربوط به بحران دریاچه ارومیه است

 محمدباقر بهشتی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز گفت: بر اساس ارزیابی‌های تخصصی ، 70درصد آلودگی هوا مربوط به بحران دریاچه ارومیه است

بهشتی ادامه داد: سوخت ما حتی یورو 2 هم نیست. تضاد آمارها نشان‌دهنده ضرورت مطالعه علمی و جامع است.

عضو شورای شهر تبریز تصریح کرد: چرا باید تبریز آلوده‌ترین شهر کشور باشد. این در صورتی است که ارومیه هم که شهر صنعتی نیست، با همین مشکل مواجه است.
 
 

فریدون بابایی اقدم : طبق گزارش ارائه شده در سال ۷۶، صنایع با ۷۰درصد آلایندگی بیشترین سهم را در آلودگی هوای تبریز داشتند و امروز این آمار برعکس شده و خودروها دلیل اصلی آلودگی هوا بیان می شود و باید مقصر اصلی آن مشخص شده و پاسخگو باشد.


وی تصریح کرد: اینکه آلودگی هوا را مربوط به زباله سوزی تبریز بدانیم، کاملا اشتباه است و حداقل هفته ای یک بار به آنجا سر میزنم و میدانم که بعد از سال۹۲ این زباله سوزی هیچ آلودگی نداشته است.


وی اضافه کرد: اینکه میگویید مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند، شهرداری به تمام تعهدات خود عمل کرده است اما دولت چه کار کرده است؟امروز دولت چه کاری برای خط مترو واعتبار آن انجام داده است؟ اگر شهرداری از اتوبوسرانی حمایت نکند مطمئنا این سازمان زمین خورده بود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار