رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: امسال با توجه به پیگیری های استاندار خوزستان، قرار است 500 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به واحدهای تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد اختصاص پیدا کند .
کد خبر: ۵۴۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱ 24 December 2017
نورالله حسن زاده در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت حفاری که امروز 3دی ماه در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه ارتباط خیلی خوب و نزدیکی با حفاری داریم و امیدوارم با این ارتباطات بتوانیم مشکلات واحدهای سازنده را مرتفع کنیم، اظهار کرد: بالای 90 درصد واحدهای تولیدی کشور کوچک هستند که ضمن آسیب پذیری بیشتر نسبت به واحدهای بزرگ اما اشتغالزایی خوبی دارند. شکل گیری این واحدها به دلیل وجود شرکت های بزرگی است که در استان خوزستان فعال هستند .

وی افزود: 50درصد از حجم سرمایه گذاری ها در استان خوزستان متعلق به صنایع پتروشیمی، بیش از 30 درصد مربوط به صنایع فولاد و نیشکر و باقی مانده این میزان که 20 درصد است، مربوط به سایر صنایع است. هر زمان که حال شرکت های نفتی خوب بوده، حال صنایع استان نیز خوب بوده است .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: از مجموعه نفت تقاضا داریم تا در این شرایط اقتصادی دست تولیدکنندگان و صنعتگران استان را بگیرند و با توجه به اینکه این سازندگان طلب هایی از شرکت های نفتی دارند، کمک کنند این طلب ها به آنها پرداخت شود تا این شرکت ها بتوانند به کار خود ادامه دهند .

حسن زاده عنوان کرد: امسال با توجه به پیگیری های استاندار خوزستان، قرار است 500 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به واحدهای تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد اختصاص پیدا کند. با این کار امیدوارم بخش اعظمی از این واحدها در ادامه فعالیت خود دچار مشکل نشوند .

وی ادامه داد: با موافقت وزیر نفت ساخت یک شهرک بزرگ تخصصی صنایع تکمیلی پتروشیمی با وسعت 3 هزار مترمربع در مسیر امیدیه به ماهشهر را در دست اقدام داریم. در این زمینه یک کارگروه ویژه تشکیل شده تا اقدامات اجرایی این شهرک آغاز شود .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خاطرنشان کرد: قرارداد مطالعاتی این شهرک با یک شرکت خارجی معتبر منعقد شده است و امیدواریم با کمکی که از سوی وزارت نفت می شود بتوانیم این طرح را اجرایی کنیم.
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار