کد خبر: ۵۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲ 28 June 2015
رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد توجه به منویات مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی را از برنامه های راهبردی دولت تدبیر و امید دانست و افزود: کاهش وابستگی به نفت از جمله راهکارهای افتصادی مقاومتی در برنامه دولت به اجرا درآمده است.
به گزارش"تابناک کهگیلویه وبویراحمد"به نقل از ایرنا حسن نوروزی  بیان کرد : دولت در اولین گام از اجرایی کردن این سیاست مهم اقتصادی وابستگی بودجه 94به نفت را به 25درصد کاهش داد که این میزان در گذشته حدود 40 درصد بوده است.
وی افزایش درآمدهای عمومی و مالیاتی را از راهبردهای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: در دو سال گذشته در سایه توجه تیم اقتصادی دولت یازدهم به این مهم آثار خوبی از افزایش درآمد از محل سایر منابع غیرنفتی در قالب این برنامه محقق شده است.
وی تصریح کرد: افزایش درآمدهای عمومی استان کوچکی نظیر کهگیلویه وبویراحمد به 150میلیارد تومان از محل مالیات و دیگر منابع عمومی در سال 93 با رشدی 40ردصدی نسبت به سال قبل بیانگر این برنامه ریزی هدفمند دولت تدبیر و امید است.
وی اقتصاد مقاومتی را درون زا، برون نگر و دانش بنیان دانست و اظهار داشت : باید از تمامی ظرفیت های کشور و منابع در سایه خردجمعی برای به بارنشستن اهداف برنامه اقتصاد مقاومتی که ازحیاتی ترین نیازهای توسعه اقتصادی و خودکفایی کشور است ، بیش از پیش بهره گرفت.
وی با بیان اینکه توسعه روستایی یکی از بندهای 24گانه اقتصاد مقاومتی است ، گفت: در این بخش برای خودکفایی در زمینه تولید مواد غذایی و محصولات استراتیژیک حمایت از توسعه روستایی،جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و رونق چرخه تولید با هدف بکارگیری تمامی ظرفیتهای تولید در روستاها مورد توجه برنامه ریزان قرار گرفته است.
نوروزی بیان کرد : در این راستا طرحی از سوی معاونت توسعه روستایی رییس جمهوری تهیه و ابلاغ شده که درقالب آن برخی تسهیلات کم بهره برای روستاییان درنظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه جهت گیری دولت درمقوله اقتصاد مقاومتی شعاری نیست، بلکه برنامه محور و راهبردی است، تصریح کرد: شورای اقتصاد برنامه اقتصادی تمامی سازمان ها و وزارت خانه ها را تهیه و به آنها ابلاغ کرده و این برنامه نیز به واحداهای استانی برای اجرا اعلام شده است.
نوروزی به بسترهای اقتصادی باقوه کهگیلویه وبویراحمد برای جذب سرمایه گذاری و رونق تولید با توجه به به وجود منابع آب و خاک اشاره کرد و افزود: تحقق اهداف این طرح نیازمند برنامه ریزی هدفمند،علمی با رویکرد دانش بنیان وبرنامه محور است .
رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کهگیلویه وبویراحمد تلاش هدفمند و حمایت های موثر دست اندرکاران امر اشتغال و بانکها از متقاضیان تولید را بهترین راهکار موثر برای رونق تولید و اشتغال پایدار و درنتیجه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی درون زا دانست.
با این حال، هم اکنون میزان بیکاری در کهگیلویه وبویراحمد با 650هزار نفر جمعیت و داشتن ظرفیت های اقتصادی مهم از جمله تولید 25درصد نفت کشور بالاتر از میانگین کشوری است.
متوسط نرخ بیکاری در این استان حدود 16درصد اعلام شده که برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند میزان بیکاری این استان با کمتر از یک درصد جمعیت کشور اما برخوردار از بخشی از ثروت های ملی بیش از این میزان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار