استاندار مدیران را به تعریف پروژه های کلان فرا خواند
استاندار اردبیل خواستار توضیح شرکت توزیع آب منطقه ای اردبیل در مورد آغاز عملیات اجرای سد عنبران شد و افزود: قرار است حداقل 40 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این سد هزینه شود حال آنکه حتی یک متر زمین بیشتر وجود ندارد که پس از تکمیل سد به سطح زیر کشت منطقه اضافه شود.
کد خبر: ۵۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۷ 29 June 2015

استاندار اردبیل در جلسه شورای برنامه ریزی استان از مدیران خواست جای جزئی نگری به آینده نگری و تعریف پروژه های کلان بپردازند.

به گزارش تابناک اردبیل، در این جلسه که به بررسی منابع آبی استان و طرح های وزرات نیرو در این رابطه اختصاص داشت، مجید خدابخش با بیان اینکه تعریف طرح های کلان و تحول آفرین اساس کار مدیران توانمند است تاکید کرد: هنر مدیران تعریف پروژه های کلان و مقرون به صرفه است.

وی با یادآوری وجود هزاران طرح نیمه تمام در سطح کشور و تمرکز دولت به تکمیل این طرح ها گفت: استانهای بزرگ در سالهای گذشته طرح های کلانی تعریف کرده اند که در سالهای آینده نیز بخش زیادی از بودجه کشور را جذب خواهند کرد.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه عقب ماندگی های سالیان گذشته استان اردبیل در تخصیص بودجه باید جبران شود تصریح کرد: لازمه جبران عقب ماندگی ها کلان نگری مدیران در تعریف طرح ها و آینده نگری آنها است.

رئیس شورای برنامه ریزی استان در ادامه با انتقاد از تعریف سیاسی برخی طرح های عمرانی در سالهای گذشته گفت: صدور دستور اجرایی شدن طرح های غیر کارشناسی با اهداف صرفا سیاسی به معنای اتلاف بیت المال است و جا دارد کسانی که چنین جفایی را مرتکب شده اند باید در مراجع قانونی پاسخگو باشند که چرا با وجود محدودیت منابع مالی کشور پول این مردم را به هدر داده اند.

وی صدور دستور اجرای چند سد غیرکارشناسی در استان از جمله سد کلاسر را از مصادیق سیاسی کاری در تعریف پروژه ها دانست و خطاب به مدیران گفت: توصیه می کنم که بدون هیچ گونه ملاحظه و واهمه ای زیر بار فشارهای سیاسی نروند و پروژه های غیر کارشناسی را خط بزنند.

استاندار اردبیل در ادامه خواستار توضیح بیشتر شرکت توزیع آب منطقه ای اردبیل در مورد آغاز عملیات اجرای سد عنبران در سالهای گذشته شد و با تاکید بر لزوم الویت بندی در تعریف طرح های عمرانی افزود: قرار است حداقل 40 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این سد هزینه شود حال آنکه حتی یک متر زمین بیشتر وجود ندارد که پس از تکمیل سد به سطح زیر کشت منطقه اضافه شود.

به گزارش تابناک اردبیل وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری پایان سال مالی تا آخر تیر ماه از مدیران خواست تمامی تلاش خود را برای جذب اعتبارات باقی مانده انجام دهند تا هیچ بودجه ای به دلیل ضعف برنامه ریزی به خزانه برگشت داده نشود.

خدابخش از فرمانداران استان نیز خواست در کمترین زمان ممکن کمیته برنامه ریزی شهرستانها را تشکیل دهند و با الویت دهی به تکمیل طرح های نیمه تمام از تعریف پروژه های جدید در سطح شهرستان خودداری کنند.

وی سپس تخصیص 800 میلیارد تومان اعتبار از طرف دولت برای طرح های سدسازی و تکمیل شبکه های آبرسانی استان را یادآوری کرد و با خطاب قرار دادن نجفیان مدیر عامل شرکت آب منطقه استان گفت: برای جذب به موقع این بودجه تا پایان سال مالی آینده شرکت شما باید حداقل روزانه دو میلیارد تومان را در طرح های در دست اجرا هزینه کند که رقم کمی نیست و نیازمند تمرکز و برنامه ریزی دقیق است.

استاندار همچنین به مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان خاطرنشان کرد که در تامین اعتبار طرح های مهمی مانند اجرای خط انتقال آب قزل اوزن به اردبیل و شهرستانهای خلخال و کوثر خیلی روی فاینانس پیش بینی شده چینی حساب نکند و از هم اکنون با هماهنگی وزارتخانه در این زمینه تمهیدات دیگری نیز بیاندیشد.

به گزارش تابناک اردبیل در این جلسه داوود نجفیان مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان به ارائه گزارشی در مورد طرح های در دست اجرای وزارت نیرو در سطح استان پرداخت و توضیحاتی در مورد آخرین وضعیت 17 سد در حال احداث در مناطق مختلف استان ارائه داد. وی مدعی شد که شبکه های آبرسانی این سدها به اراضی کشاورزی نیز بصورت همزمان در حال اجراست اما آمارهای ارایه شده حکایت از آن دارد که شبکه های آبرسانی سدهایی مانند سبلان که سالها پیش افتتاح شده اند حداکثر 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و همین باعث شده است که رسوب ذرات معلق باعث کاهش ظرفیت ذخیره سازی آب در پشت سدهای احداث شده شود.

به گفته نجفیان از بین سدهای در حال اجرا سد کوثر با صرف بیش از 115 میلیارد تومان هزینه 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به مرحله افتتاح و آبگیری رسیده است اما برای تکمیل نهایی آن 55 میلیارد تومان دیگر نیاز است که پیش بینی می شود تا سال 95 این سد صدرصد تکمیل شود و کار آن به اتمام برسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
بهتر است آقای استانداری دفتری را زیر نظر شخص خود ایجاد کنند تا افراد شایسته ای که طرح های کلان قابل توجیه با ارزش دارند این طرح ها را با خود استاندار در جریان بگذارند و سپس برای بررسی بیشتر به حوزه های مربوطه ارجاع دهند و بعد از پیگیری نمیاند که نتیجه کار چه شده؟
متاسفانه کارشناسان موجود در ادارات از هر حرکت جدیدی دوری می کنند و آن را ابتدا با منافع شخصی خود می سنجند.
مدیر پایگاه تابناک اردبیل: پیشنهاد بسیار خوبی است
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
آقای استاندار شما از قانون نگید . وابستگی شدید شما به اطرافیان و عمل به منویات آنها ، عدم اقتدار در تصمیم و اجرای آن ، باج دهی به نمایندگان بخاطر بقای بیشتر آثار سو بر استان گذاشته است .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار