مدیرعامل اتوبوس‌رانی ورامین گفت: شهرداری تهران در خصوص ایستگاه‌های اتوبوس با اتوبوس‌رانی همکاری ندارد و 94 درصد اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها فرسوده هستند.
کد خبر: ۵۴۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 27 December 2017

حسن خوانساریان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس استان تهران اظهار داشت: مشکل عمده‌ای که در سازمان اتوبوس‌رانی داریم، نبود ایستگاه و پایانه اتوبوس‌ها در شهر تهران است.

وی گفت: این مشکل الآن حدود دو سال است که گریبان بهره‌برداران خصوصی ما را گرفته است و جرایم مالی زیادی را به خاطر نبود ایستگاه و پایانه پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل اتوبوس‌رانی شهرستان ورامین افزود: حدود دو سال است که محدوده پایانه جنوب جزو محدوده طرح زوج و فرد شده است و الحاق این محدوده به زوج و فرد مشکلات زیادی را برای اتوبوس‌های ما به وجود آورده است که صاحبان اتوبوس‌ها میلیونی جریمه می‌شوند.

خوانساریان افزود: اتوبوس‌های سازمان یک‌سوم کرایه را از مسافران دریافت می‌کنند و کرایه‌ها یارانه دارد، ولی بااین‌وجود اتوبوس‌ها با ورود به محدوده زوج و فرد جریمه زیادی می‌شوند و این مشکل تا به امروز رفع نشده است.

وی گفت: طی توافق‌نامه‌ای که با شهرداری تهران انجام شده در پایانه ایستگاه متروی جوانمرد باید جایگاهی را به اتوبوس‌های ورامین اختصاص دهد؛ ولی هنوز این اتفاق نیفتاده و همچنان اتوبوس‌های ما متضرر می‌شوند و طبق وعده‌ای که داده‌اند، تا بیست و دوم بهمن‌ماه ایستگاه اتوبوس ورامین در پایانه متروی جوانمرد افتتاح خواهد شد.

مسؤولان شهرداری خلف وعده نکنند

مدیرعامل اتوبوس‌رانی شهرستان ورامین اظهار داشت: امیدوارم مسؤولان شهرداری خلف وعده نکنند؛ سازمان اتوبوس‌رانی ورامین به‌عنوان بازویی در کنار شرکت واحد تهران روزانه بیش از 190 هزار سفر را پوشش می‌دهد که نیروهای نظامی و انتظامی، کارمندان و کارگران را به تهران انتقال می‌دهد و برعکس که این را می‌طلبد شهرداری تهران نگاه ویژه‌ای به سازمان اتوبوس‌رانی ورامین داشته باشد.

خوانساریان افزود: ایستگاه‌های اتوبوس در سه‌راه خاوران، شهرری و شوش هم وضع مناسبی ندارند و شهرداری تهران همکاری لازم را با اتوبوس‌رانی ورامین برای سامان‌دهی و نوسازی ندارد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص وضع اتوبوس‌های ورامین گفت: اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های شهرستان خیلی فرسوده هستند و عمر اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های ناوگان حمل و نقل ورامین بالای 25 سال است و بعضاً تا 40 سال نیز دارند.

94 درصد اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها فرسوده هستند

مدیرعامل اتوبوس‌رانی شهرستان ورامین تأکید کرد: 94 درصد اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها فرسوده هستند و تنها 6 درصد ناوگان حمل و نقل ورامین قابل ‌استفاده است و 90 درصد خودروهای اتوبوس‌رانی ناایمن است و باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

خوانساریان افزود: ناوگان حمل ‌و نقل ورامین به کمک جدی مسؤولان احتیاج دارد؛ مجموعه فرماندار، نماینده، شورای شهر و شهردار باید به‌صورت جدی کمک کنند.

وی از مسؤولان شهرستان ورامین خواست تا نسبت به نوسازی ناوگان‌ اقدام شایسته انجام دهند تا از وضع موجود خارج شود.

مدیرعامل اتوبوس‌رانی شهرستان ورامین به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: متأسفانه در این خصوص دو بار اقدام کردیم که اتوبوس با وام 100 میلیون تومان با بهره شش درصد را برایشان درخواست کردیم اما بخش خصوصی استقبال نکرده و مهلت یک‌ساله به بخش خصوصی داده‌شده تا نسبت به نوسازی ناوگان اقدام نکرد.

خوانساریان اظهار داشت: در صورت که بخش خصوصی نسبت به نوسازی اتوبوس‌ها اقدام نکنند از خطوط حمل ‌و نقل خارج می‌شوند طرح معاینه فنی هم توسط پلیس راهبر به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی تأکید کرد: سازمان اتوبوس‌رانی به‌تنهایی نمی‌تواند نسبت به نوسازی ناوگان‌ها اقدام کند و همه نهادهای اجتماعی ذی‌ربط باید وارد شوند و سازمان را از این وضعیتی که هست نجات دهند.

ناوگان‌ حمل‌ و نقل ورامین نوسازی شود

مدیرعامل اتوبوس‌رانی شهرستان ورامین گفت: از مهم‌ترین خواسته‌های ما در سفر استاندار تهران نوسازی ناوگان‌ حمل‌ و نقل در درجه اول برای سازمان است که جان مردم در دست ماست و جان مردم برای ما خیلی مهم است؛ از استاندار می‌خواهیم که مساعدت لازم در خصوص نوسازی ناوگان داشته باشد.

خوانساریان افزود: خرید ناوگان نو به مبلغ نیم میلیارد تومان برای بخش خصوصی به‌صرفه نیست و باید اعتبار دولتی پشتیبان این قصه باشد تا بتوانیم ناوگان حمل ‌و نقل را نوسازی کنیم در غیر این صورت نوسازی در حد شعار خواهد مانند و عملی نخواهد شد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس پیرامون الکترونیکی‌کردن اتوبوس‌ها عنوان داشت: الکترونیکی‌کردن اتوبوس‌ها نزدیک یک‌سال زمان برد و شورای شهر همکاری لازم را در این خصوص داشته است.

مدیرعامل اتوبوس‌رانی شهرستان ورامین اظهار داشت: دنبال این هستیم که تا 22 بهمن کارت بلیت را به‌صورت رسمی افتتاح کنیم. یکی از زیرساخت‌های بلیت الکترونیکی استقرار بانک شهر در شهر ورامین است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار