طرح آبیاری تحت فشار در 429 هکتار از اراضی دیم کشت و صنعت و دامپروری پارس در شهرستان پارس آباد مغان با 62 میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۵۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱ 29 June 2015

به گزارش ایرنا ، مدیرعامل شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس در مراسم افتتاح این پروژه گفت: پارس آباد مغان دارای 90 هزار هکتار سطح زیر کشت اراضی کشاورزی است که 18 هزار هکتار آن در کشت و صنعت پارس قرار دارد.

جلال گلچین افزود: برای اجرای این طرح عظیم 11 دستگاه سنترپیوت خریداری و توسط مهندسان و تکنسین های خود شرکت نصب و راه اندازی شد.

وی اظهار کرد: دستگاه های سنترپیوت به لحاظ اهمیت طرح و نیاز شرکت و با مد نظر قرار دادن کیفیت دستگاه ها و به رغم مشکلات مالی و شرایط سخت تحمیل شده به کشورمان خریداری و راه اندای شده است.

مدیرعامل شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس با بیان این که استراتژی تبدیل اراضی دیم به آبی و استفاده بهتر از آب و جلوگیری از فرسایش خاک و بهره وری مطلوب از امکانات موجود و بالا بردن راندمان تولید در یک سال گذشته مورد توجه بوده افزود: با راه اندازی دستگاه ها بخشی از اراضی دیم شرکت برای کشت پاییزه به صورت آبی کشت شده و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی ادامه داد: بیش از یک هزار و 800 هکتار از اراضی کشت و صنعت پارس نیز در آینده ای نزدیک زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار می گیرد.

او توسعه و اجرای طرح های آبیاری نوین را از برنامه های اولویت دار و مهم شرکت پارس بیان کرد و گفت: یک هزار و 380 هکتار از اراضی دیم شرکت نیز برای ایجاد آبیاری تحت فشار در دست مطالعه است.

گلچین همچنین مجتمع دامپروری را از بخش های مهم این شرکت دانست و افزود: این مجتمع هم اکنون با دو هزار راس گاو فعالیت می کند که از این تعداد یک هزار راس دوشا است که با مصوبه هیات مدیره شرکت قرار است مجتمع دامپروری گسترش یابد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس شهرستان پارس آباد با اعلام این که بخش زیادی از اراضی این شرکت به علت شیب دار بودن مستعد برای ایجاد باغ میوه است بیان کرد: 220 هکتار این مناطق برای توسعه و احداث باغات میوه در دست مطالعه است.

گلچین در بیان کلیات این طرح افزود: مطالعات مرحله اول استفاده بهینه از آب و خاک واحد تولیدی پارس دو شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس توسط مهندسین مشاور فرسپندآب انجام و پس از بررسی و با اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل توسط گروه اجرایی شرکت پارس و با حمایت مالی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان و تسهیلات بانک کشاورزی به انجام رسیده است.

وی اظهار کرد: پس از طی مراحل فوق اسناد مربوط به اجرای پروژه و خرید اقلام موردنیاز و همچنین آلبوم نقشه های اجرایی ایستگاه های پمپاژ و سنترپیوت ها تهیه شد.

وی با اشاره به اهمیت و نقش پروژه آبیاری تحت فشار در رونق و توسعه شرکت ادامه داد: حفظ منابع ارزشمند آب و خاک ، افزایش ارزش افزوده اراضی ، افزایش تولید محصولات زراعی با تغییر وضعیت بهره برداری ، افزایش عملکرد در هکتار محصولات زراعی و افزایش راندمان آبیاری از اهداف این طرح است.

شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس پس از کشت و صنعت مغان به عنوان دومین بنگاه بزرگ اقتصادی استان در پارس آباد واقع است.

7121/6018

انتهای پیام /*
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار