تابناک: مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با تشکیل ستاد باز آفرینی شهری، بافت فرسوده استان به مساحت هفت هزار هکتار ساماندهی و بهسازی می شود.
کد خبر: ۵۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴ 29 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حجت الله غلامی اظهار کرد: 10 درصد از بافت های فرسوده کشور در استان اصفهان قرار دارد و ستاد باز آفرینی شهری ساماندهی، بهسازی و توانمند سازی این اراضی را پیگیری می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: این ستاد به ریاست استاندار اصفهان تشکیل شده و برنامه ریزی برای بهسازی و توانمند سازی بافت های فرسوده استان اصفهان در این ستاد صورت می گیرد.

وی ادامه داد: ستاد باز آفرینی شهری وحدت رویه و تعامل بین بخشی را در جهت بازسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد ایجاد می کند تا مسئولان مرتبط با این موضوع در جهت کار آمد سازی این بخش از اراضی همکاری داشته باشند.

غلامی با اشاره به ظرفیت های میراثی بخشی از بافت های فرسوده، گفت: بخشی از بافت های فرسوده استان اصفهان که دارای ظرفیت های میراثی باشد در کارگروه میراث فرهنگی ستاد باز آفرینی شهری مورد بررسی قرار گرفته و بهسازی و توانمند سازی این بافت ها با نگرش حفظ هویت میراثی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات بانکی در خصوص بهسازی و بازسازی بافت های فرسوده به مردم اختصاص می یابد، اضافه کرد: از سال 85 تاکنون برای بیش از 11 هزار واحد مستقر در بافت های مسکونی تسهیلات بانکی در جهت بهسازی و کارآمد سازی بافت های فرسوده پرداخت شده است.

بر اساس ماده16 قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری، وزارت مسکن و شهرسازی (سازمان عمران و بهسازی شهری ایران) مکلف است با همکاری وزارت کشور، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و شورای عالی استانها به منظور جلب همکاری و مشارکت کلیه دستگاههای اجرایی ذی ربط در فرآیند احیاء، بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد و در جهت راهبری و مدیریت یکپارچه و ایجاد وحدت رویه عوامل مرتبط در سطح ملّی و محلی و استفاده از امکانات و منابع موجود حداکثر ظرف شش ماه پس از تصویب این قانون نسبت به تهیه و تدوین سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی و نوسازی و توانمندسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری با رویکرد ضوابط شهرسازی معماری ایرانی ـ اسلامی اقدام و برای تصویب به هیأت وزیران ارائه نماید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار