متخصص جغرافیا و برنامه ریزی شهری گفت: الگوهای شهرک‌های جدید در اردبیل از لحاظ بنیان‌های جغرافیای طبیعی و انسانی با هم متفاوت هستند.
کد خبر: ۵۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 29 June 2015

محمد حسین یزدانی متخصص جغرافیا و برنامه ریزی شهری درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه اردبیل با اشاره به روند موضوع طراحی شدن شهرک‌ها دراردبیل تصریح کرد: اگر شهرک‌های ساخته شده درشهر را از بعد شهرسازی مورد بررسی قرار دهیم متوجه الگوی متفاوت ازشهرک‌های جدید از جمله شهرک کوثر، دادگستری و شهرک ترابری خواهیم بود.

وی تصریح کرد: شهرک‌های جدیدی دردولت دهم شکل گرفت که در شهر اردبیل می توان به مسکن مهر شام اسبی، پیله سحران و میراشرف اشاره کرد.

یزدانی با بیان اینکه الگوهای شهرک‌های جدید دراردبیل ازلحاظ بنیان‌های جغرافیای طبیعی وانسانی با هم متفاوت هستند،افزود: شهرک‌های برنامه ریزی شده درکوثر، دادگستری و... ازلحاظ دسترسی به خدمات شهری ازجمله (مدرسه، پارک ) برخوردارند ولی شهرک‌هایی که به صورت سکونتگاه غیر رسمی(گلمغان، میراشرف، شام اسبی) با کمبود خدمات و دسترسی به خدمات عمومی مواجه هستند.

وی گفت: برای تامین خدمات و دسترسی مناسب به خدمات به دو الگوی شهرک‌های حاشیه نشین یا سکونتگاه غیر رسمی و مجتمع‌های مسکن مهر نیازاست که با رویکردهای مختلف درجهت رفع کبودها اقدام شود.

وی اضافه کرد: برای رفع مسائل ومشکلات خدماتی و دسترسی درسکونتگاه غیر رسمی به امکانات عمومی نیاز است با رویکرد توانمند سازی متولیان امر شهرسازی ازجمله اداره کل راه وشهرسازی و شهرداری سالانه اقدامات لازم انجام شود.

یزدانی تصریح کرد: ازبعد کالبدی شهر نیز به رفع مشکلات کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اقدام شود، به عنوان مثال احداث فضاهای سبز، احداث پایگاه شبکه بهداشت، احداث مدارس درمقاطع مختلف ازجمله اقدامات درحوزه خدمات رسانی به مجتمع های مسکن مهر می توان اشاره کرد.

وی گفت: چون این مجتمع ها درمقطع زمانی کوتاه احداث شده اند نیاز هست برای رفع کمبود آنها از ادارات مختلف یا دستگاههای زیربط خدمات برای این مجتمع‌ها فراهم شود چرا که هزینه کلانی برای احداث مجتمع های مسکن مهر صرف شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار