معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به علت بدهی به کارخانجات لبنیات این استان، احتمال اجرا نشدن طرح توزیع شیر رایگان در مدارس طی سال تحصیلی جاری وجود دارد.
کد خبر: ۵۴۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰ 06 January 2018

به گزارش تابناک : قاسمعلی خدابنده روز شنبه افزود: این اداره کل بابت توزیع شیر رایگان در مدارس استان طی سال های گذشته 120 میلیارد ریال بدهی به کارخانجات لبنیات دارد که هنوز موفق به تسویه آن نشده است.
وی اظهار کرد: با توجه به وجود اینگونه بدهی در دیگر استانهای کشور، تاکنون دستورالعملی برای اجرای طرح توزیع شیر رایگان در سال تحصیلی جاری نیامده است.
وی گفت: با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی مقرر شده است بدهی به کارخانجات لبنیات استان از طریق توزیع اوراق قرضه تسویه شود.
خدابنده افزود: به همین دلیل اجرای طرح توزیع شیر در مدارس استان امسال به احتمال زیاد منتفی است.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح منوط به هماهنگی و توافق سه دستگاه سازمان برنامه و بودجه، سازمان هدفمندی یارانه ها و وزارت جهاد کشاورزی و تخصیص اعتبار است، اظهار کرد: در صورت تحقق این توافق می توان با کارخانجات تولید محصولات لبنی وارد گفت و گو شد.
طرح توزیع شیر در مدارس خراسان رضوی سال گذشته نیز با 2 ماه و نیم تاخیر در دی ماه آغاز شد.
در این راستا استان خراسان رضوی تمام دانش آموزان مدارس دولتی، غیردولتی و مدارس زیر پوشش سازمان های مختلف از جمله بهزیستی و مدارس شبانه روزی و استثنایی را زیر پوشش طرح توزیع شیر رایگان قرار داد.
استان خراسان رضوی با یک میلیون و 200 هزار دانش آموز 9 درصد جمعیت دانش آموزی کشور را دارد.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار