معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام، از ارجاع ۶ هزار پرونده به مراکز مشاوره‌ای نیروی انتظامی ایلام و برآورد اجتماعی آسیب‌ها و جرائم در طول سال خبر داد.
کد خبر: ۵۵۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ 24 January 2018

به گزارش تابناک ایلام؛، سرهنگ «فرزاد یاسمی» اظهار کرد: تعامل بین مدارس، خانواده، نیروی انتظامی و دیگر نهادهای فرهنگی در حوزه آموزش همگانی نقش مهم در مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارد .

وی افزود: یکی از برنامه‌های فراروی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی بحث آموزش همگانی در جامعه است .

معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام با بیان اینکه این آموزش همگانی در قالب برپایی نمایشگاه، چاپ و توزیع بروشور، حضور در سطح مدارس، اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها و سایر بخش‌ها صورت می‌گیرد، اضافه کرد: این نمایشگاه با موضوع آموزش همگانی مقابله آسیب‌های اجتماعی با همکاری سپاه ناحیه ایلام با موضع مقابله با آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در حوزه فضای مجازی برگزار شده است .

یاسمی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی مختلفی در جامعه وجود دارد و برخی از این آسیب‌ها نیز فراروی دانش آموزان قرار دارد، یادآور شد: هدف از اجرای این‌گونه نمایشگاه، برنامه‌ریزی لازم در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است .

وی با تأکید بر اینکه حضور در مدارس و آشنایی دانش آموزان با آسیب‌های اجتماعی و آموزش‌های لازم برای مقابله با آن، نقش مهمی در راستای کاهش این آسیب‌ها را دارد، گفت: اعتیاد، خشونت، خشم و ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله آسیب‌های است که نسل جوان را تهدید می‌کند و باید راه‌های مقابله با آسیب‌ها برای آنان تبیین شود .

معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام با بیان اینکه در حاشیه این نمایشگاه، آموزش‌های لازم در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به دانش آموزان ارائه می‌شود، اظهار کرد: همواره در حوزه اجتماعی نیروی انتظامی استان، حوزه برآورد اجتماعی جرائم و آسیب‌های اجتماعی در سطوح استانی و شهرستانی، تجزیه‌وتحلیل شده و بر این اساس، آموزش‌های لازم به جامعه ارائه می‌گردد .

یاسمی تصریح کرد: کلاس‌های آموزش همگانی در سطح مدارس با حضور اساتید و کارشناسان مجرب و فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی در مدارس استان برگزار می‌شود و دانش آموزان در این کلاس‌ها آموزش‌های لازم را در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی کسب می‌کنند .

وی یادآور شد: خانواده‌ها یکی از پایه‌های شکل‌گیری رفتاری در افراد هستند، اگر خانواده‌ها، نیروی انتظامی، محیط، رسانه‌ها و خود فرد در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی هم‌افزایی و تعامل داشته باشند به ‌طور قطع می‌توانند خیلی راحت‌تر با این آسیب‌ها مقابله شود، توصیه می‌شود که خانواده‌ها، وقت بیشتری را با فرزندان بگذرانند و یک فضای آرام و امنی در محیط خانواده ایجاد کنند .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام اضافه کرد: مرکز مشاوره آرامش در معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و همچنین مراکز مشاوره‌ای در تمام کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها با کادر مجرب وجود دارد و با توجه به اینکه خدمات این مراکز رایگان و آموزش‌های لازم ارائه می‌شود، خانواده‌ها می‌توانند در صورت نیاز به‌صورت تلفنی و حضوری مراجعه کنند و از خدمات این مراکز و کارشناسان مجرب بهره‌مند شوند . 

یاسمی در پایان گفت: امسال در حوزه مشاوره و مددکاری ۶ هزار پرونده به این معاونت ارجاع شده که ۷۵ درصد از این پرونده‌ها به صلح و سازش انجامیده است که اگر از این ۴ هزار و پانصد پرونده متشکله که ۲ نفر به عنوان شاکی و متشاکی هستند، حدود ۹ هزار نفر از چرخه رفت‌ و آمد به دادگستری و نیروی انتظامی و صرف هزینه خارج‌ شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار