استانداری تهران اعلام کرد که براساس آخرین تصمیم و تمهیدات پیش‌بینی شده در خصوص برودت هوا و لغزنده‌بودن معابر و خیابان‌ها، کلیه مقاطع تحصیلی نوبت صبح استان تهران در روز یکشنبه ۸ بهمن تعطیل بوده و کلیه ادارات استان نیز با دو ساعت تاخیر در ساعت 10 صبح شروع به کار خواهند کرد.

براساس این اطلاعیه، همچنین کارمندان ادارات و نهادهای دولتی می‌توانند در صورت تمایل، از مرخصی روزانه استفاده کنند.

به علت بارش برق و یخ زدگی معابر تمام مدارس مناطق 19 گانه تهران در تمام مقاطع تحصیلی در نوبت صبح و عصر امروز یکشنبه تعطیل است.

 

مردم همچنان در محورهای البرز گرفتارند / قصور دستگاه‌ها پس از بررسی موضوع مشخص می‌شود
مدیرکل مدیریت بحران استان البرز گفت: جاده کرج - چالوس شب گذشته مسدود شد و کسی در این محور گرفتار نیست.

مهدی مهرور در گفت‌وگو با ایسنا - منطقه البرز گفت: همه در حال تلاش برای بازگشایی محورهای استان هستیم اما چون هم ترافیک سنگین است و هم با کمک دست و هل دادن ماشین این کار در حال انجام است، بازگشایی قدری زمان‌بر خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا موردی از آسیب‌دیدگی اعم از سرمازدگی تاکنون گزارش شده است یا خیر، گفت: هنوز آماری از این موضوع وجود ندارد.

وی در خصوص علت بحرانی‌شدن وضعیت ترافیک پس از شروع بارش نیز اعلام کرد: یخ‌زدن جاده، لغزندگی و شیب تند اتوبان در برخی مناطق علت این وضعیت است.

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز در مورد اینکه آیا دستگاهی در این زمینه قصور داشته است یا خیر، اظهار کرد: این موضوع باید پس از حادثه ارزیابی و بررسی شود.

 

 

پلیس راه راهور ناجا: هم از مردم خواست از تردد در محورهای تهران - کرج، تهران - قم و تهران - ساوه تا اطلاع ثانوی خودداری کنند

 

بارش برف

استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل, البرز, سمنان، کرمانشاه، کردستان، گیلان، قزوین، قم، زنجان، لرستان، همدان و استان تهران(اکثر محورها)
ارتفاعات محورهای کندوان, هراز و فیروزکوه

بارش باران

استان های خوزستان و مازندران(اکثر محورها)

کولاک و یخ زدگی و تردد با زنجیر چرخ
استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، قزوین، زنجان، سمنان و لرستان( اکثرمحورها)

ترافیک سنگین

باند شمالی آزادراه تهران-کرج(محدوده پیکان شهرتاگرمدره)

باندجنوبی آزادراه کرج-قزوین(محدوده پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس)

سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند.

پلیس راه راهور ناجا، به مردم توصیه کرد از تردد در محورهای تهران - کرج، تهران - قم و تهران - ساوه تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.