رئیس هیات آلپاین البرز گفت: رقابت های لیگ اسکی اسنوبرد که قرار بود به میزبانی پیست بین المللی دیزین کرج انجام شود به دلیل بدی آب وهوا لغو شد.
کد خبر: ۵۵۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 28 January 2018

به گزارش تابناک : صادق کلهر روز یکشنبه افزود: با راه اندازی آزمایشی پیست دیزین، مسابقات لیگ اسکی اسنوبرد کشوری در رشته مارپیچ کوچک زیر نظر فدراسیون جهانی مقرر شده بود در روزهای هفتم و هشتم بهمن ماه در این پیست انجام شود.
وی اضافه کرد: به علت شرایط نامساعد بودن وضعیت آب و هوایی این رقابت ها لغو و به زمان دیگری موکول شده است.
کلهر با بیان اینکه 120 سانتی متر برف در دیزین باریده است اظهار داشت: در دوره رقابت ها اسنوبرد 25 ورزشکار از استان هایی چون البرز، تهران، کهگیلویه وبویراحمد، قزوین و همدان در پیست دیزین با یکدیگر رقابت خواهند.
وی اضافه کرد: همچنین از 9 تا 11 بهمن ماه جاری مسابقه ها پارا اسکی آلپاین، با حضور از ورزشکارانی از کشورهای تاجیکستان، مغولستان، بلژیک، رومانی و نمایندگانی از کشورمان در پیست بین المللی دیزین برگزار می شود.
کلهر گفت: در این مسابقه ها، 23 ورزشکار داخلی و خارجی در 2 رشته مارپیچ بزرگ و کوچک با یکدیگر رقابت می کنند.
پیست دیزین واقع در فاصله 70 کیلومتری شمال کرج دارای 3 تله کابین ، 2 تله سیژ، 7 تله اسکی بشقابی و یک تله اسکی چکشی است.
این پیست سال گذشته در آذرماه گشایش یافت اما امسال به علت بارش دیرهنگام برف با بیش از 2 ماه تاخیر دیروز بصورت آزمایشی گشایش یافت و قرار است تا پایان هفته جاری در صورت مساعد بودن وضعیت جوی به صورت رسمی فعال شود.
ارتفاع این پیست بین 2650 تا 3600 متر از سطح دریا قرار دارد و بهترین زمان اسکی روی برف در آن اوایل آذرماه تا اواخر اردیبهشت ماه است.
در پیست بین المللی دیزین 2 هتل ، 19 کلبه و 5 رستوران وجود دارد.
بارش برف سنگین از صبح شنبه هفتم بهمن ماه در البرز آغاز شده که بنا به پیش بینی هواشناسی این بارش ها تا روز سه شنبه ادامه دارد.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار