مدیر اداره جهاد کشاورزی دشت آزادگان گفت: در بحث تامین آب مورد نیاز جهت کشت پاییزه با کمبود آب در شبکه و رودخانه کرخه مواجه هستیم و کشاورزان نمی‌توانند آب مورد نیاز را به خوبی تامین کنند.
کد خبر: ۵۵۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷ 30 January 2018

قاسم بیت سعید اظهار کرد: آبی که از طریق شبکه‌های آبیاری به کشاورزان تخصیص داده می‌شود، سهمیه‌بندی شده و آب با تاخیر فراوان به کشاورزان می‌رسد و این مساله باعث بروز مشکل برای کشاورزان شده است.

وی افزود: در بحث تامین آب مورد نیاز جهت کشت پاییزه با کمبود آب در شبکه و رودخانه کرخه مواجه هستیم و کشاورزان نمی‌توانند آب مورد نیاز را به خوبی تامین کنند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی دشت آزادگان با بیان این‌که کشاورزان از وضعیت آب موجود در رودخانه و شبکه‌های آبیاری اصلا راضی نیستند، گفت: بخشی از کشاورزان آب را به صورت سنتی از رودخانه جراحی به وسیله پمپ برداشت می‌کنند اما وضعیت آب در این رودخانه مناسب نیست.

بیت سعید تصریح کرد: عده‌ای از کشاورزان نیز آب موردنیاز جهت کشت را از طریق شبکه‌های آبیاری که به صورت صنعتی احداث شده‌اند، دریافت می‌کنند اما با توجه به سهمیه‌بندی‌های انجام گرفته، آن‌ها نیز وضعیت مناسبی ندارند.

وی ادامه داد: به دلیل این‌که مقدار آب رودخانه کرخه کم است و آب همه زهکش‌های زیر زمینی نیز وارد رودخانه می‌شود، کشاورزان با بحث شوری آب هم مواجه شده‌اند. در حال حاضر EC آب این رودخانه افزایش پیدا کرده است و به کشاورزان ضرر وارد می‌کند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: بحران آب ، آب کشاورزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار