وقتی حق‌خواهی اثر می‌کند
ایستگاه راه‌آهن دامغان که یکی از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های استان سمنان است، مدت‌هاست شاهد بی‌مهری مسؤولان بوده و این موضوع موجب نارضایتی شهروندان و تحمیل هزینه‌های مضاعف به آن‌ها شده است.
کد خبر: ۵۵۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ 31 January 2018

به گزارش تابناک سمنان،‌ سال‌هاست که انبار توشه راه‌آهن دامغان تعطیل بوده و محموله‌های شهروندان در ایستگاه‌های شاهرود یا سمنان تحویل داده می‌شود.

با این اوصاف، شهروندان دامغانی باید برای ارسال بار خود، آن را به ایستگاه شاهرود یا سمنان برده و این موجب تحمیل هزینه مضاعف و هدر رفت وقت شهروندان می‌شود.

از طرفی، بنا بر اظهارات مدیرکل راه‌آهن شمال شرق (1) حدود ۲۰ درصد از قطارهای عبوری از دامغان در این ایستگاه توقف می‌کنند که برای شهر دامغان که ویژگی کریدوری شمال به جنوب و شرق به غرب را دارد، بسیار اندک است.

موضوع تأسف‌بار دیگر مربوط به سهمیه شهر دامغان از قطارهای عبوری است. طبق گفته عباس سعیدی، کارشناس اداره کل راه‌آهن شمال شرق (1)، تنها ۱۲ سهمیه بلیط ثابت در روز برای مسافران دامغانی در نظر گرفته‌شده و مابقی مسافران به‌ناچار باید از بلیت‌های شناور با نرخ بالاتر و بعضاً توقف در ایستگاه شهرهای مجاور استفاده کنند که دور از حقوق شهروندی بوده و همچنان به هزینه‌های مالی و زمانی مسافران می‌افزاید.

مطالبه‌گری عموم مردم دامغان در فضاهای مجازی و حضوری موجب شد تا امام جمعه دامغان در خطبه‌های نماز جمعه به احقاق حق مردم فریاد عدالت‌خواهی سر دهد و با تذکر جدی به مسؤولان و دست‌اندرکاران اداره کل راه‌آهن، خطاب به آنان اعلام کرد چنانچه مشکلات ذکرشده را سریع‌تر حل نکنند، با مردم به میدان خواهم آمد و حق آنان را از شما باز پس خواهم گرفت که حق گرفتنی است.

سخنان حق‌طلبانه حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینیان موجب شد تا مسؤولان مربوطه به این موضوع توجه جدی کرده و جهت نشستی اضطراری در دفتر امام جمعه شهر دامغان حاضر شوند.

در این نشست که با حضور امام جمعه دامغان، فرماندار و ریاست شورای اسلامی شهر دامغان، مدیرکل راه‌آهن شمال شرق (1)، ریاست راه‌آهن دامغان و معاونت راه‌آهن شمال شرق و به مدت دو ساعت و نیم برگزار شد، مشکلات یادشده و راهکارهای رفع هرچه سریع‌تر آن را بررسی و صورت‌جلسه آن تنظیم شد.

گویا مقرر شده است کمیته‌ای با مسؤولیت شورای شهر و با عضویت نمایندگان امام جمعه، فرمانداری، اداره کل راه‌آهن، رئیس راه‌آهن و دو تن از افراد مطلع و کارشناس تشکیل شود و ضمن بررسی دقیق مشکلات و نیازهای شهرستان پیشنهادات خود را ارائه تا نسبت به پیگیری و اجرای آن اقدام شود.

انبار توشه راه‌آهن حداکثر تا تاریخ ۲۰ اسفند سال‌جاری راه‌اندازی و فعال شود و تبلیغات و آموزش لازم جهت اخذ بلیط (با توجه به شناوربودن تهیه بلیط) توسط مسؤولان راه‌آهن انجام گیرد.

تعیین سهمیه بیشتر برای قطارهای زمان مناسب و خوش‌سفر به‌جای زمان‌های نامناسب فعلی مدنظر بوده و قرار است پیگیری شود تا تعدادی از قطارهایی که در شهرهای مجاور (سمنان و شاهرود) توقف می‌کنند، در دامغان نیز توقف و از سهمیه بلیط مکفی برخوردار باشند.

با پیگیری مدیرکل راه‌آهن سهمیه بلیط قطارهای مسیر دامغان مشهد بیشتر شود؛ ضمن اینکه برای مسیر دامغان به تهران نیز در حد مورد نیاز تأمین شود؛ چون سهمیه بلیط به مقصد تهران و مشهد شناور است قیمت بلیط به دو مقصد فوق از مبدأ دامغان به آن دو شهر و حتی مقاصد دیگر تعیین و اخذ شود.

البته نیازهای دیگر در کمیته بند یک احصا و به اداره کل راه‌آهن ابلاغ و اقدامات لازم از سوی آن اداره کل انجام خواهد شد؛ مردم دامغان ضمن تقدیر از مسؤولان دلسوز شهر، چشم‌به‌راه قطار امید خود و توقف آن در ایستگاه شهرشان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار