مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: تاکنون حدود ۵۰ هزار نفر افراد معلول شناسایی شده است و از این تعداد ۲۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان قرار گرفته و از خدمات این سازمان استفاده می کنند.
کد خبر: ۵۶۰۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹ 31 January 2018

به گزارش تابناک اردبیل، بهزاد ستاری صبح امروز در جلسه بررسی برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی در اردبیل اظهار داشت: همکاری مستمر و مداوم مسئولان با مجموعه بهزیستی در راستای توانمندسازی افراد جامعه هدف و ارتقای سطح سلامت روحی و بهداشت روانی افراد جامعه امری ضروری است.

وی سازمان بهزیستی را مطابق ماده 57 قانون برنامه ششم توسعه متولی سلامت اجتماعی در جامعه دانست و بیان کرد: سازمان بهزیستی نقش تخصصی و محوری در آسیب‌های اجتماعی را ایفا می‌کند و در این حوزه اقدامات وثر و مناسبی انجام داده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با تشریح فعالیت‌های حوزه توانبخشی بهزیستی در سطح استان اردبیل تصریح کرد: تاکنون در حدود 50 هزار نفر افراد معلول شناسایی شده است و از این تعداد 20 هزار نفر تحت پوشش سازمان قرار گرفته واز خدمات بهزیستی در بخش‌های مختلف برخوردارمی‌شوند.

ستاری گفت: ایجاد 32 مرکز تخصصی، توانبخشی و نگهدای از معلولان ذهنی، راه‌اندازی مرکز آموزش و توانبخشی اتیسم، راه‌اندازی خانه کودک و خانواده کم شنوا و ناشنوا، انجمن‌های معلولان، کاشت حلزون، ایجاد بنیاد فرزانگان، مناسب‌سازی اماکن و معابر عمومی، تشکیل شورای سالمندان و راه‌اندازی خانه امید برای سالمندان از جمله فعالیت‌های حوزه توانبخشی هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه امور اجتماعی افزود: مراکز کاهش طلاق، تحت پوشش قرارگرفتن 3 هزار و 780 زن سرپرست خانوار، راه‌اندازی سامانه طلاق، اورژانس اجتماعی، خط 123، ساماندهی کودکان خیابانی و راه‌اندازی خانه کودک وخانواده از جمله اقدامات در این بخش بوده است.

ستاری با مهم دانستن مباحث پیشگیری و سالم سازی جامعه از خطرات احتمالی در جامعه اظهار کرد: اجرای طرح غربالگری بینایی و شنوایی کودکان، آموزش مهارت‌های زندگی ، آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج، عضویت در کمیته مبارزه با مواد مخدر استان، پیشگیری از معلولیت‌ها و انجام مشاوره‌های عمومی و تخصصی از جمله اقدامات و فعالیت‌های حوزه پیشگیری هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر روند طلاق در اردبیل سیر نزولی دارد، گفت: تلاش و جدیت بر این است تا با انجام اقدامات پیشگیرانه و ارائه مشاوره‌های لازم به زوجین در آستانه طلاق از توسعه و افزایش این آسیب در سطح استان جلوگیری کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار