معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم با بیان اینکه میانگین ۳۰ تا ۳۵ مورد تصادف موتورسیکلت در روز در قم ثبت‌ شده است، گفت: این تصادفات بین ۳۰ تا ۴۰مجروح روزانه در پی دارد که ماهیانه رقمی بیش از ۱۰۰۰ مصدوم بوده است.
کد خبر: ۵۶۱۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 03 February 2018

به گزارش تابناک قم،مهدی فراهانی اظهار داشت: متأسفانه روزانه انرژی زیادی از اورژانس استان معطوف تصادفات مرتبط با موتورسیکلت می‌شود که این موضوع سبب تأخیر در خدمت‌رسانی به برخی بیماران بد حال در قم شده است.

وی با انتقاد از وجود خلأهای قانونی در هزینه‌های سوانح رانندگی ابراز کرد: سوانح رانندگی به‌ویژه در بحث موتورسواران بار مالی بسیاری را برای مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و بیمه‌ها داشته و با توجه به آنکه هزینه‌های این سوانح رایگان بوده هر روز بر بدهی‌ها به بیمارستان‌ها افزوده می‌شود.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم خاطرنشان کرد: یکی از دلایل کمبود تخت‌های بیمارستانی در استان به علت تصادفات موتورسواران بوده و بیش از 35 درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی تنها به حادثه دیدگان موتورسیلکت اختصاص‌یافته است.

وی با بیان اینکه بیش از 13 فوتی سر صحنه تنها در 7 ماهه سال جاری در قم به ثبت رسیده است، تصریح کرد: متأسفانه آسیب‌های نخایی، مرگ مغزی، فلج شدن و غیره این آمار را در قم به مرز هشدار و حتی اسفبار کشانده است.

فراهانی با اشاره به اینکه میانگین 30 تا 35 مورد تصادف موتورسیکلت در روز در قم ثبت‌شده است، گفت: این تصادفات بین 30 تا 40مجروح روزانه در پی دارد که ماهیانه رقمی بیش از 1000 مصدوم بوده که حجمی بسیار بالا و قم را صدرنشین سوانح موتورسیکلت در کشور کرده است.

وی با انتقاد از ورود نه‌چندان جدی برخی دستگاه‌ها به معضل تصادفات موتورسواران عنوان کرد: جای تأسف بوده که برخی از مسئولان استانی این حجم آسیب از جانب موتورسواران را دیده و اقدامی نمی‌کنند و هر روز هم بر تعداد موتورسواران متخلف در قم افزوده می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار